Jump to content

Manhurin MR73, Feilfunksjon med magnum.


henryno

Recommended Posts

Hadde feilfunksjon på 8 av 10 standplasser på NM i mag1. Har rengjort revolveren skikkelig og også sammenlignet innmaten med en annen Manhurin og finner ingen forskjell. Virker helt ok med 0.38, selv med fabrikkammo (WC, Remington og Norma).

Feilen er at den ikke fører fram tønna til neste kammer og dette skjer 1 til 2 ganger pr. serie. Skjelden at en serie går feilfritt. En børsemaker på NM fortalte at dette hadde skjedd på noen andre også. I helgen var det magnum stevne på Rena og en skytter med en helt ny revolver opplevde det samme med sin. Er det noen som har en løsning på dette?

henryno

 

Edited by henryno
Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem med min, hvis man gjør sakte DA avtrekk vil man noen ganger kunne se hammeren falle før låsebolten låser tønna. Innbiler meg at dette er problemet, rekylen fra magnum gjør vel da at tønna roterer litt tilbake, og neste avtrekk vil være på tomt kammer.
En annen ting er at fjæra til frembringeren er for svak så den kan bevege seg under rekyl. Dette var et problem med de eldste manurhin produserte revolverene som har pianotrådfjær bak frembringeren. men tviler på at chapuis har driti seg ut på dette, de må greie å følge manurhin sin spec for fjæra.

Det bunner nok ut i dårlig timing rett og slett. det er jo bare en modifisert smith&wesson mekanisme, så er sikkert noen fler som kan mer om dette enn meg. Jeg har tatt kontakt med importør så får vi se hva som skjer.
Tipper løsningen er å tilbasse ny eller strekke frembringer/hånd en smule

Edited by meatpukk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Greit å få vite hvordan det går med nye deler for deg. Ved har bestilt ny fjær for frambringer og tønnelåsing, men ikke mottatt de enda. Han fra Rena hadde sin hos selger og fikk den ok i retur ned en gang. Reklamasjonsjobb og de så det var fjæra for frambringer som subbet bort chassiset. Er i Spania for tiden men er tilbake onsdag. Skal se nærmere på det da.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

Har også en MR73 med akkurat de samme feilene. Den ble sendt inn til fabrikk i sommer, og har nå fått den tilbake. Jeg synes fremdeles det er mye tull med den - spesielt med .357mag. Av og til blir tønna treg og avtrekket veldig tungt. Har forsøkt å smøre og gjøre reint så godt jeg kan, men er ikke imponert over revolveren - i alle fall ikke til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter mye om og men med leveranse av deler er fjæra for frambringer og tønnelås skiftet, men det er fjæra til frambringer som er årsaken til funksjonsfeil i magnumskyting.

Har vært på banen IDAG og nå fungerer den som bare det.

Jeg har en med serienummer 500 og får å få den helt perfekt må jeg nok skifte kransen. Men så lenge den fungere perfekt i 0.38 er den nå godkjent som reserverevolver i revolver, felt og hurtig og det holder for meg. Går knakende godt med H&N kule 125 gr. WC og mantlet og kopperbelagte kuler ellers.

Edited by henryno
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...