Jump to content

Norrøna Kvinnherad eller Härkila Moose -allroundjakt


Ole Bernhard Larsen

Recommended Posts

På bevegelig jakt, som rype og reinsjakt, tror jeg du vil oppleve begge dressene som varme og klamme. Jeg ville gått med klær som puster bedre enn disse dressene når det er oppholdsvær. Forøvrig er det vanskelig å anbefale hva du burde ha. Det er to ganske forskjellige dresser designmessig (i hvert fall jakka og anorakken). Liten vits i at noen anbefaler anorakk hvis du foretrekker glidelås i front, eller kort jakke hvis du vil at lårene skal dekkes..Sånn sett er det beste du kan gjøre å prøve begge i en butikk, og finne ut hva som kjennes best på, og hva slags egenskaper du selv foretrekker.

Link to comment
Share on other sites

Prøving støttes.

Jeg har / hadde også stort behov for å oppgradere garderoben (den med klær) til årets jakt. Hadde en ganske klar oppfatning av hva jeg ville ha, men denne oppfatningen ble pulverisert når jeg prøvde i butikk.

Du kan lese mer om min frustrasjon rundt jaktbekledning (og andres erfaringer og tips) i denne tråden:

https://www.kammeret.no/topic/79494-jaktdress-til-høstjakta/?do=findComment&comment=1244001

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...