Jump to content

222 ammo til Canada-gås


sjorgen

Recommended Posts

Med sikker bakgrunn så er Norma sin 3,2 eller 3,4 grams blyspiss fin. Lapua sin 3,6 grams blyspiss er også fin jaktpatron. De åpner seg fint, men med en slik patron kan de selvfølgelig sprenge litt.

Om du tåler litt krumere kulebane så er Norma sin Råydyr 4 grams Sp en fin patron. Da får du også ned hastigheten endel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sitat

Er det btw tilfelle at man kan ligge og nærmest "plukke" fugler om de bare ikke ser deg og om du bare ligger langt nok unna?

Det kan skje, jeg har sett det noen ganger, aldri sett det uten lyddemper, og kun på relativt langt hold - og de begynner å lure uansett, så du får det mer og mer travelt. Fugler jeg har sett det med er både rype, orrfugl, gås og skarv, og måke. Men måkene er dummere enn fugler flest tror jeg.

En gang skjøt jeg en måse som satt på en stor stein ute i sjøen - det var den største og høyeste steinen i mange hundre meters radie, og det var nok den største måsen i samme området som satt på den. Jeg lobba inn en 80gr Amax fra omtrent 350m, og den trilla ned - de andre fløy opp, og fløy rundt, og den største av de som var igjen vant kampen om å sitte øverst - "puff", og et nytt kulespor fløy opp og stupte ned - og måsen datt, og de andre fløy rundt, og en vant kampen om sjefsplassen - "puff"...

 

K

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at om gjess lander i små grupper på 3-7 individer, og man har rikelig med lokkegjess ute, kan man få skutt flere gjess med rifla. Det holdet jeg skyter i fra er ca. 200 m, og jeg bruker naturligvis lyddemper. Men er det en flokk på 20-25 gjess som har landet, er det full panikk og alle flyr vekk etter 1. skuddd... Dette er min erfaring, kan være at andre har gjort seg andre erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...