Jump to content

Justerbart baksikte til Glock 17


seawolf

Recommended Posts

Kikker etter justerbart baksikte til min Glock 17, og finner både hos Brownells og Oslo Skytesenter.
Det ser ut til å være samme fabrikat ( LPA TPU 2 dot), men prisen er sannelig forskjellig.
OS vil ha 951 inkl porto, mens Brownells lister siktet til 1954 ???
Er dette samme sikte, eller hva?
 

Link to comment
Share on other sites

Når disse kjøpes fra Brownells må det først sendes til USA og oppbevares på lager der, deretter sendes tilbake til Norge med fly, fortolles, og selges med moms og en liten fortjeneste.. så det blir dyrt. Norsk pris ligger ofte rundt 900-1000 kr.

Får jeg spørre hvorfor du vil ha 2-dot? Vannrett serratering syns jeg personlig er utrolig mye lettere å skyte med, en kompis bytta ut originale dot-sikter på sin G19 med LPAs serraterte. En drøm i forhold. Med prikker blir det uvant å sikte slik at kornet ligger jevnt med skuret, i alle fall for meg, jeg prøver å legge korn og skur jevnt, men da blir prikkene ujevne, og det blir bare krøll..
854015-spr36gl07_4f368ed464e83.png

Link to comment
Share on other sites

Som den eldre herren jeg er har synet sakte men sikkert blitt svekket.
Derfor har jeg byttet ut forsiktet med rødt fiberoptisk (syns bedre når det skytes dynamisk i bunkersen og med lys fra lysrør).
Så langt har jeg brukt det originale baksitet fra Glock med hvit linje rundt skuret, og det fungerer for så vidt ok, men jeg vil ha mulighet til å justere baksiktet.
Fibersiktet er et xxxxhår høyere enn originalsiktet og derfor har jeg en tendens til å skyte lavt når det går fort.
 

Jeg tenker at med justerbart baksikte og prikker, vil jeg få prikkene i for -  og baksikte på linje, en fordel når jeg sikter rett i dynamisk-skiva eller stålet.
Hva som er best av serratering, linje eller prikker har jeg egentlig ikke tenkt så mye over, men til vanlig NSF skyting med 22 LR er jo både for og baksikte svarte, men der skyter jeg rullende blink og har mye bedre tid.
Nå skal det sies at min innsats i dynamisk er primært basert på å ha det hyggelig, resultatet er alltid godt nede på lista uten at det ødelegger nattesøvnen.
Men hvis jeg kan optimalisere siktemidlene slik at de i hvert fall ikke gir meg et handicap, vil jeg gjerne det  :)

 

Edited by seawolf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også byttet ut forsiktet på min Glock 17 med et med rød fiberoptikk. I hovedsak fordi treffepunktet var så feil i høyden at jeg måtte ha nytt uansett.

 

Baksiktet har jeg bare byttet ut med original Glock OEM justertbart baksikte som koster $30.

https://www.glockstore.com/Glock-Adjustable-Rear-Sight-w-Mini-Screwdriver

 

Denne kombinasjonen fungerer utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...