Jump to content

Glock 34 (17) til .22 Erfaringer! OPPDATERT


flyingcat

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som har erfaring med ombyggingsett til .22 på Glock 34 (17)?

 

Har alt bestilt Ciener sitt sett, men har i ettertid hørt både positive og negative ting om dette settet. Noen som har egne erfaringer eventuelt gode andrehåndsopplysninger?

 

Andre sett som anbefales?

 

 

Mvh Magne

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har prøvd "begge" de to kjente.

Ciner topen ble kjøpt, testet, og retunert til butikken. Jeg fikk en ny og da den var lik den forirge, så ble kjøpet hevet.

(Stor skryt til butikken).

 

For meg så var det problemer med å lade, den slo ikke hardt nok på tenstiftene, matet dårlig, som regel 3-4 feil på 10 skudd.

(Jeg ladet med 10 skudd, selv om det var 15 skudds magasiner.)

 

Prøvde senere konkurenten Advantic Arms, og fikk litt bedre inntrykk av den, fikk som regel ikke mere en 1-2 feil pr. magasin, og noen ganger et par magasiner uten problemer.

 

Ciner hodler ikke sleiden oppe etter siste skudd, det gjør AA

Jeg syns Ciner føles mere "ekte", den er tyngere mog 15 skudds magasin..

AA føles som et leke våpen, men har 10 skudds magasin.

 

Jeg har lyst til å prøve Uhl sin, men vet ikke om noen i Norge som tar dem inn (hint til dere butikker).

http://www.uhl-gmbh.de/waffen/kk_wechsel/ws_17/ws_17.htm

Denne ble testet i våpenjounalen og fikk god omtale der.

 

Ciner får mye negativ omtale i amerikanske forum, mens AA blir skrytt opp i skyene...

Men har pratet med flere som har bra erfaring med det, men ikke jeg aldså.

 

Vet ikke om dette hjeler deg noe men.......

 

Kan jeg spørre hvem i Norge som selger Ciner kitet (evnt. PM)??

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd "begge" de to kjente.......

 

Takker for utfyllende svar.

Har sett litt på de amerikanske forumene jeg også, men ser jo at det finnes noen som er veldig godt fornøyd med Ciener der også, så alt er ikke helsvart.

 

Regner med at ammunisjonen du benytter kan ha mye å si også.

 

Nå har jeg alt bestillt så jeg får komme tilbake med rapport hvordan min fungerer når jeg får hentet settet.

 

Mvh Magne

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde mange skudd og merker gjennom Cinerene, fikk samme problem uansett hvilken ammo jeg brukte.

 

Et lite tips er:

Pusse, pusse og pusse...

Mye mere en på en vanlig Ruger MKII f.eks.

Rugeren går stort sett uansett. Har i hvertfall ikke klart å få den til å stoppe pga. lite pussing.

Mens spesielt AAen var veldig følsom for møkk, den ville ikke holdt en felt løype (60 skudd) uten pussing.

Link to comment
Share on other sites

Min Ciener ble solgt pga for dårlig pressisjon til at jeg våget å skyte på de nye elektroniske skivene med den.

Man var ikke garantert alle treff innenfor 30x30cm på 15m :oops:

Det toppa seg da den klarte å få en patron på tvers som den klarte å revne! :shock:

Da hadde jeg ikke nerver til mer...

Heldigvis gikk ikke patronen av, men det kunne den fort ha gjort.

Hylsa ble helt deformert og kula dratt ut.

 

Men for all del: .22lr topp til grovpistol er morro.

Om den hadde hatt justerbare sikter og blitt stående åpen etter siste skudd

hadde jeg nok klart å leve med en del klikk og funksjonsfeil.

 

Lykke til med nyervervelsen!

Håper du blir fornøyd, for de koster noen kroner de settene der...

Link to comment
Share on other sites

Uhl er dyrere en en ny Glock.

 

Ble fortalt av flere at de trenge et par hundre skudd for å "skytes inn", før de begynnte å gå bra.

Min gikk ikke bra etter 500 en gang. Men ikke gi opp med en gang hvis det går litt dårlig de første hundre skuddene.

 

Og ta med pusse utstyr på banen.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Steike....

 

Dette kan bli morro :)

 

Den nærmeste innendørs skytebanen er ikke egnet for 9mm skyting så det er derfor jeg må gå til anskaffelse av .22 kaliber innsats slik at det jeg får trent litt vinterstid også.

 

Håper at jeg får litt trenings effekt ut av dette selv om det kan virke litt håpløst når jeg leser hva dere skriver her.

 

Settet er jo svindyrt, men det kan virke som at det koster mer enn det smaker. Jeg gir uansett ikke opp før jeg har brukt det noen hundre skudd. Settet jeg har bestillt er jo for Glock 17, men det er jo bare 4 deler som skiller den fra 34 så regner med det går greit.

 

Mvh Magne

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

OK, her er noen oppdateringer.

 

Fyll gjerne opp tråden med flere erfaringer!

 

GLOCK 34 m/ Ciener .22 conversion

 

LAUPA .22 Pistol Match SPEZIAL LR 345 m/s 0 % funksjon

REMINGTON .22 Target Rimfire LR 351 m/s 98 % funksjon

CCI .22 Hypervelocity LR 437 m/s 100 % funksjon

 

 

10 meter: god samling, men ca 10 cm oppe til venstre for sentrum (7 cm diameter på blinken)

15 meter: god samling, men ca 5 cm til venstre for sentrum (7 cm diameter på blinken)

 

Det er ikke tatt hensyn til hvordan de ulike ammunisjonstypene gikk, men middeltreffpunkt for alle skudd

 

Greit nok at det ikke ble så mange sorte hull, men etter de første skuddene vil jeg si meg godt fornøyd. De første 5 skuddene med settet ble foretatt med CCI ammunisjonen. Først et enkeltskudd uten flere i magasinet. Deretter 4 i magasinet som gikk ut uten komplikasjoner. Bruksanvisningen sier at det tar 200 skudd før det går seg til, notat fra forhandler anbefaler 500 skudd. Her gikk de første 40 uten klikk eller forkiling, helt til Laupa ammunisjonen ble benyttet da ble det forkilling for hvert skudd.

 

Kom med flere tips.

Er det meg eller settet som gjør at jeg havner til venstre???

Link to comment
Share on other sites

Glemte å skrive at jeg brukte CRC 6-66 på stedene anbefalt av Glock istedet for våpenolje.

Med funksjon mener jeg % av skuddene som gikk av på første forsøk og neste patron ble ladet korrekt.

Hadde P-1200 smergelpapir klart, men siden jeg hadde tilnærmet 0 funksjonsfeil lar jeg det gå seg til etterhvert så får jeg se om jeg kan benytte standard ammunisjon etterhvert.

 

Mvh Magne

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Noe nytt på denne fronten ??

 

Jeg har ett godt øye til Ulmsettet nevnt i tråden pga rekylopplevelse (som etter sigende er klart tilstede og magasinkapasitet på 15 skudd), og tar gjerne imot erfaringer med dette eller en henvisning til hvilken utgave av Våpenjournalen som inneholder opplysninger om settet, eventuellt om noen har klart å sniffe seg frem til produsentens hjemmeside...

 

Generelle erfaringer med andre ombyggingsett som omtales i tråden er også interessant... :D

Link to comment
Share on other sites

Uhl-ombyggingssettet ble testet i Våpenjournalens nr. 7, 1998 (som tilfeldigvis låg her like ved siden av meg..). Ifølge hr. Wollmann tilfredsstillende funksjonering med 24 av 37 ammunisjonstyper, intet behov for pussing før etter nesten 800 skudd og best presisjon med Federal am.eagle (29 mm). Ble i -98 importert av Safety & Security Service.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

.22 topper pleier normalt å være en tricky affære, ref cz og italienske kloner..

 

Satte min UHL på en gen4 Glock 17, sjenket kaffe og startet å skyte, satte tilslutt 300 skudd i pappen før kaffen var tom.

Dro hjem, hvilte kroppen, dro på banen neste dag og skjøt 200 til uten klikk eller funksjonsfeil av noe slag.

Mulig jeg er dårlig vant fra andre løsninger, men dette rykket i dansefoten.

Presisjonen var flott, glocken tikket og gikk som om de var skapt for hverandre ( lurer på om Gaston G har fartet litt i Uhl området:))

 

Løp og kjøp!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...