Jump to content

Brems


renegade77

Recommended Posts

Sitter og letet etter rekylbrems. Vertebrae har god brems. Men har litt lyst på en litt mindre. Lurer derfor på om noen har erfaring med di runde bremsene med hull overalt. Ser jaktfall har RCC brems i alu. Vært genial med tanke på vekt.  Men litt skepisk til alu og stål i lag i store temp svigninger. Kan jo skytes litt varmt av og til. Men dem har en i stål også.  

Funker dem eller e d bare tull. Erfaringer??

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke å være positiv til en brems som passer på alt fra 6,5 til 9,3.

Når de i tillegg reklamerer med at den reduserer rekylen med 60-90%.......

 

Det kan tenkes at den fungerer fint, men hadde nok heller gått for en stålbrems med litt mer fylde.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aluminium og stål sammen er forsåvidt ikke noe problem hvis man skrur fast med en anti-seize paste (hva pokker det heter på norsk). 

 

Derimot vil de fleste voksne patroner slite godt på en aluminiumsbrems. Stål eller titan tåler langt mer juling. Jeg stiller meg også tvilende til at en brems som tar 9.3 er spesielt effektiv med 6.5. Bremser uten porter/kammer er ikke så effektive som det er oppgitt her i utgangspunktet. Noe stort mer enn en halv millimeter slingringsmonn bør det uansett ikke være.  Vær også obs på at liggende skyting med en brems som slipper gass nedover kan bli veldig irriterende. 

Link to comment
Share on other sites

minste effektive bra på AR er SJC f.eks. 

 

hvordan børse og kaliber? på rifle er det stortsett ikke noe problem med størrelse på brems, AR10 eksempelvis har så mye gass igjen at man ikke trenger stor brems. 

 

Jeg liker comboen brems  med hurtiffester for lyddemper på noe annet enn ren  konkurransebørse 

Link to comment
Share on other sites

Sauer 6.5x55. Brukes til ALT. Har trua på at alu.brems blir fort brent bort. Lurte på å bestille i stål. Eller om jeg ska gå for vertebrae. Den vet jeg funker. Så har den mirageband feste.   Blir jo litt blåst av bremsen men det lever jeg med, har demper åsså så kan veksle litt. Blir nok mest brukt uten noe som helst. Men kjekt å ha i tilfelle. Ska bestille i 30kal. Det er litt praktisk når man har d også. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg monterte denne bremsen på en AR-15 i 6.5mm Grendel. Odinworks anbefaler den kun for 6mm-6.5mm kule. Jeg har ikke hatt mulighet til å teste den ut enda, men det som solgte den for min del er hvor enkel den var å montere. Selve innmaten er i stål og trenger ikke å times. Man skrur den bare på med litt Rockset for å holde den på plass. Hylsa utenpå er i Titan og times slik man vil ha den før man skviser den på plass med mutteren framme, som igjen sikres med tre settskruer.

 

 

ODW-MB-ATLAS-6_5__60104.1519349459_459_459.jpg.b72918ab87e41028b366a09babad65eb.jpgODW-MB-ATLAS-6_1__26756.1519349459_459_459.jpg.9368c6f273cba623888c4e85b521a185.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min av Primary Arms i Pasadena, Texas. Hvordan du får tak i Odinworks produkter i Norge får noen andre svare på. Jeg kommer ikke til å skyte med denne børsa før jeg får en kammertolk som er på restordre og tempen er kommet ned til et så levelig nivå at jeg gidder å benke meg på 500 meters banen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...