Jump to content

Jaktradio 2018


BlackHillsRoy

Recommended Posts

Hei

 

jeg kjøpte en veldig billig radio i høst, den virket fint den ene gangen jeg fikk brukt den....

så var jeg på bukke jakt i dag tidlig, nå virket den nesten ikke i det hele tatt.

jeg fikk inn de aller nærmeste (200-300m) men lyden var så svak at jeg ikke hørte hva som ble sagt...

 

så nå sitter jeg og ser på ny radio.

 

lurer på lafayette mikro 5 eller en icom pro hunter (usikker på hvilken av modellene)...

jeg trenger bare en radiom som tåler å bli brukt...

med lang antenne og øreplugg

 

 

Har noen av dere erfaring med å koble hørselvernet på radioen (med kabel).. ser for meg at dette er mere behagelig. 

Satt i dag med radiopluggen med plastikk klips bak øret, med hørselværnet utenpå dette..... jeg har kontakt med 2 hull på hørselvernet (peltor).

Link to comment
Share on other sites

De siste to årene har jeg benyttet Icom Prohunter Compact koblet sammen med Peltor Tactical XP.
Noen syns kanskje det blir litt klamt og varmt å ha øreklokkene på lenge i gangen, men bonusen er førsteklasses radiolyd, og den lydforsterkningen øreklokkene gir av det som skjer rundt meg i skogen.
Uten tvil den beste kombinasjonen jeg har prøvd både når det gjelder rekkevidde og ikke minst lydkvalitet.
Kan anbefales :)

Link to comment
Share on other sites

Hørselslaben sin Jeger'n kombinert med teleslyngen deres fungerer også bra! Samme fordeler som nevnt over, men man slipper de klamme øreklokkene. Kan kobles til hvilken som helst radio via minijack, og man sender lyden trådløst opp til pluggene.

Edited by espenandre
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...