Jump to content

Veiledende priser og lureri


ctm-4

Recommended Posts

Er det noen her på forumet som kjøper utstyr (våpen,optikk ol ) til veiledende priser???? Hvorfor skal firma egentlig opperere med "veil "priser når Feks et firma skal ha 21000.- for en z6i 2-12x50 mens jeg leser her på forumet at et anet firma kan selge en z6i 2-15x56 til 18500.-

Og nå begyner jo juletilbudene/kalendere med utgangspunkt i veiledende priser...Kan noen her på forumet fortelle meg hva et firma må kjøpe INN en feks 2-12x50 z6i for???Jeg bare spør!!!

Link to comment
Share on other sites

En veiledende pris er nettopp det.. veiledende, og av mange kalt vill-ledende.

Grunnen er vel å sette en prisstandard på varen uten at det nødvendigvis er den prisen du opplever å måtte

betale i butikken. I våpenbransjen er det mange om beinet og folk er prisbevisste.. VELDIG prisbevisste!

Derfor opererer gjerne importører med katalogpriser som er langt over den reelle prisen.

Se bare på Swarovski som du selv nevner. Schou har operert med vill-ledende priser i årevis på disse kikkertene

som du sparer gjerne mange tusen på å kjøpe av en underleverandør.

Grunnen: Si det, men Schou tjener penger uansett om du kjøper den hos dem eller hos XXL..

Kan hende de heller vil selge engros til andre butikker enn direkte til kunde. :?:

Schou er et av de firmaene som vet hva de skal ha for varene sine, og jeg kan ikke tenke meg at underleverandøren tjener så

veldig fett på det om de selger en Z6i til 18000,-

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

For min del spiller ikke den veiledende prison noen rolle. Jeg ser på markedsprisen, og hva den koster andre steder.

Dessuten synes jeg man skal ta hensyn til veiledende veiledning som noen bedrifter er kjempegode på. Opplever og få villedende veiledning hos noen, og de handler jeg bare hos når jeg vet hva jeg sal ha, og prisen ikke virker slankende på lommeboka.

Link to comment
Share on other sites

Om 21.000,- er katalogprisen (veiledende pris) til Schou så har forhandlerne kjøpt inn denne kikkerten for 21.000,- minus f.eks 30% forhandlerrabatt.

 

I og med at det er konkurranse forhandlerne i mellom så vil prisene variere, men de som selger den billigst tjener minst.

 

Men så har forskjellige forhandlere forskjellige rabattavtaler alt etter hvor mye de selger også.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp.. da er det kanskje ikke så rart at prisene varierer rundt omkring.

Samme gjelder jo med Blaser og Norma.. Sauer og Landrø..

Ikke noe å bry seg om hva som står i en eller annen katalog.

Be om pris hos flere forhandlere så kommer det gjerne et godt tilbud fra en av dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...