Jump to content

.32 Smith & Wesson


gammel

Recommended Posts

God kveld.

Jeg har ervervet en S&W "lommerevolver" modell 1 1/2 i cal.32 S&W. Ikke long. Denne er ubrukt, original i eske.

Tåler denne forsiktige ladninger med røksvakt og blykuler?

Fexmpel N320 og bløte kuler 85 grs...

Det er sikkert noen derute som har prøvd.

Pistolen er helt som ny, uskutt, forringer det verdien hvis man skyter med den?

 

Link to comment
Share on other sites

Denne revolveren er ikke trykktestet for røyksvakt og bør ikke eksperimenteres med. Det er også en top break som tåler lite i utgangspunktet.

 

Å skyte med et uskutt våpen som er minst 120 år gammelt skurrer temmelig mye hos de fleste samlere og vil forringe verdien en god del. Spesielt hvis du skyter med for høyt trykk og svekker låsemekanismen.

 

Pris i Norge eller Europa har jeg ingen peiling på. Her i USA har jeg sett veldig pene eksemplarer gå i underkant av $1000. Din vil bringe inn mer, spesielt hvis esken inneholder kvittering eller andre papirer. Det er mildt sagt veldig bra for lommerevolvere som normalt er veldig lavt priset.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nylig kjøpt en .32 S&W New Departure. Der lader jeg med 78 grain roundnose kuler og 2 grain Hodgdon Tripple seven. Ser ut til at det skal ligge omtrent der med krutt. Blir ingen bøffel-velter, men jeg synes ett våpen skal skytes med ellers er det bare en metallklump.

Link to comment
Share on other sites

Til Thors innlegg.

Skjønner, min S&W cal .32 SW 1 1/2 1876, uplettet nicckel med perlemorskjefte bør forbli uskutt i sin originaleske.

Passer vel best i framskapet. Jeg får vel finne noe annet tilsvarende og koseskyte med. Takk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...