Jump to content

erfaring med rødpunktsikter som skal slå seg på ved bevegelse ?


Sku

Recommended Posts

Jeg har rødpunktsikter fra 2 produsenter, og de oppfører seg helt forskjellige :


1) Holosun HS503GU/BU, HS507C
   Umulig å ta opp siktet med hendene uten at siktet slår seg på, sånn vil jeg ha det :-)


2) Sig Romeo på Sig P320 RX
   I manualen til Sig Romeo siktet s.9 står det "Any movement will immediately turn the sight back on".
   Skulle da tro det siktet skulle oppføre seg som Holosun, men det er fullt mulig å ta opp pistolen fra feks et
   bord uten at siktet slår seg på. Moderat risting av pistolen ikke er nok til å slå på siktet heller 
   (spesielt interesserte kan ta en PM og få link til video).
   Men trekker man pistolen fra hylsteret så har jeg aldri opplevd at siktet er av.
   Romeo siktet er lagd slik at det slår seg av automatisk etter 2 minutter i ro. Men det kreves visst ikke at
   man legger pistolen fra seg. Hvis man holder pistolen i hånda så greier ikke siktet å oppdage min skjelving
   i hvert fall, og det er litt kjedelig når siktet slår seg av mens man sikter på en blink.
   I følge selger/importør, er oppførsel som beskrevt helt i tråd med design intensjon. Vel, må si jeg 
   liker Holosun sin design bedre.
   
   Hvordan er det med andre rødpunktsikter, Vortex, Burris, Bushnell, Trijicon ?
   Slår de seg på ved den minste bevegelse ?

Edited by LynxCAT
Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder pistolen stille mot blinken i over to minutter uten å skyte så er det ikke rart siktet slår seg av :P 
Det er litt viktig å huske på at mange av disse siktene også markedsføres for bruk på hagler og rifler brukt av politi og forsvar. At de krever litt mer enn forsiktig risting for å slå seg på er forståelig all den tid disse kan stå på tjenestevåpen som står mer i hylster/reim enn de blir skutt med og følgelig ikke trenger være på hele tiden, men når de trekkes/dras frem vil siktet aktivere seg.

Link to comment
Share on other sites

Leupold sine jaktsikter står på en god del lengre selvfølgelig, men de slår seg på når du skuldrer riflen, hele meningen er jo å spare batteri i tilfelle du glemmer å slå av, eller være klart uten å måtte skru det på hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...