Jump to content

(gammelt?) STR200 nytt


smaug

Recommended Posts

Kom over noe jeg ikke har sett før til vår kjære STR 200, nemlig noen chassis ukjent for meg.

Det ene er PSR chassis som for meg ser ut som noe SIG selv leverer?

https://www.sigsauer.com/wp-content/uploads/2016/07/SSG3000_ChassisInstallation.pdf

 

Det andre er noe så spennende som et modulært system hvor man velge forskjellige kolber og forskjefte fra Sport-tac:

https://accurate-mag.com/shop/chassis-system/sport-tact-rifle-chassis-system/

Fra samme side kan man også kjøpe 10 skudds magasin til STR.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Begge har vel eksistert på nettet en tid. Jeg har aldri hørt om noen som har sett SIG-chassiet - men det er et par svensker som har det fra Accurate-Mag. Har sett de på diverse forum. Kjenner ikke til noen her i Norge.

Espen i PVAS prøvde å importere de tiskuddsmagasinene for en tid tilbake, men det stoppa opp - jeg tror det var noe med at han måtte ha XX forhpndsbestillinger, og prisen ble så høy at han ikke fikk nok.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hvis man vil ha 10 skudds magasin i Sauer bør man spore opp en 205. Jeg vet om to skyttere som har gjort det for ganske kort tid siden.

 

Ellers burde det være mulig å skjøte to stk STR-magasiner hvis man skyter "rette" patroner som 308 eller 6,5x55ai. Jeg hadde et orginalt enrads 10-skuddsmagasin til Tikka 55 og det fungerte helt problemfritt. Hvis man vil skjøte magasiner er det plass i bakkant inne i magasinet til en forsterkning/avstiver fordi magasinet i utgangspunktet er for langt til 308 og 6,5x55. Se videoen på tuben om 6mmbr så er det bare å forlenge foringen bak til å gå gjennom to magasinbokser hvor den nederste et kappet til minimum høyde for å romme tilbringer, fjær og 10 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...