Jump to content

Kappe i begge ender en BRNO II


MauserM98

Recommended Posts

Hei!

 

Har en sønn som synes det er kjempegøy å være med Pappa på jakt. Han må selvfølgelig ha børse han og så vi hiver en gammel BRNO II på ryggen hans og så er han enda mer fornøyd. Men børsa er for lang desverre, Spørsmålet er om det etter de nye forskriftene er lov å kappe løpet på 40 cm? Jeg anter at ett så kort løp på en .22 er uproblematisk men vil gjerne høre om andres erfaringer. Kolben må iallefall friseres endel cm men der vil jeg anta det er mindre problemfylt.

Få høre, takk på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Du bør i allefall vente ei stund, til reglene er tredd i kraft, før du gjer noko. Å kappe et .22 LR løp er ikkje det verste du kan finne på, men det er synd å måtte gå rundt med et ulovlig våpen i mellomtida, og hvis regelverket blir forkasta, så kan du komme i ei klemme.

 

Men det er flott at ungene, blir med på jakta så initiativet ditt er meget flott. Stå på med det. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en CZ452 i 22WMR, som er kortet ned til 47 cm (korteste lovelig nå), jeg har også kappet stokken noe, men spart på "mellomstykket" og laget en hurtigmontering av denne når jeg bruker børsa. Guttungen på 11 drasser rundt på denne børsa som det mest selvfølgelige i verden.

 

Tanken er god den.

 

Edit: Men da kan det fort gå sånn på en jakttur :P

 

normal_Bilde_001_%5B640x480%5D.jpg

Dem lærer fortere en en setter pris på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...