Jump to content

Figurjakt = bingo


358 Win

Recommended Posts

Nærmer seg nm figurjakt så tenkte jeg skulle teste ut patroner med 24 gram Us 9. Jeg testet først den patronen vi fikk utdelt på siste figurjakta jeg var på . Rottweil Skeet 24 gram Us 9 bly

Testet først på 20 meter og deretter 25 meter som bør være absolutt Max avstand på figurjakt .Både med 1/2 choke og 1/1 choke.  Tegnet opp firkanten som er treffområde på blinkene sim brukes.  

Konklusjonen er vel at man må finne en patron som setter jevnere skuddbilder enn denne patronen . Hvis man ikke treffer absolutt 100% midt i svermen  er det slettes ikke sikkert man får 10 treff (som er Max poengsum pr  blink)  

Så dette blir som en kamerat sier: Det blir i beste fall som å spille bingo om man får 10 treff i lappen

 

 

20180612_194337.jpg

20180612_194345.jpg

20180612_194352.jpg

Edited by 358 Win
Link to comment
Share on other sites

De fleste av holdene er vel på 12-20 meter... er ikke så mye å gå på uansett da... skøyt en sti i fjor og der var holdene relativt korte... (157 av 160 mista selvfølgelig 3 hagl på en stillestående figur... )brukte 3/8 og 1/2choke...føler jeg har mere å gå på korte hold og det holder glatt ut til 25meter... testet en del patroner og fant ut at døm saktegående går som regel best og jevnest... har du choker så test 3 av hver patron i hver choke på 25 meter så veit du hva du kan tillate deg og hvilken som setter best/jevnest bilde....

er verdt å teste ett par pakker til nm i hvertfall!😉

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Testet noen figurjakt patroner i kveld 
Foreløpig testet skuddbilder og hastighet . 
Hastighet :
Rottweil Skeet 24 gr Nr 9 -    406m/s
Sellier&Bellot Skeet 24 gr Nr 9 -   435 m/s
NSI Skeet 24 gr Nr 9,5  -   411m/s
Den som satt jevnest skuddbilder  i begge pipene ,den ene med 1/2choke og den andre med 1/1 choke var uten tvil Sellier&Bellot patronen og med den hastigheten er det ikke tvil om hvilken som blir med til Nm  til helga
(Forøvrig helt uten ambisjoner)
Men som før testet så er absolutt 25 meter maks avstand på figurjakt og selv på denne avstanden må man ha en patron som setter tette jevne skuddbilder for å være sikret 10 haggel i blinken

20180627_211704.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...