Jump to content

Browning B525 game one Norway


hovdeknuten

Recommended Posts

Måtte løfte litt på denne i butikken siden de endelig hadde tatt inn et par Browning hagler. Er så lei av å se Beretta over alt:) Den var fabelaktig satt sammen, og at den kun koster 20 000 er utrolig!Absolutt alt var meget bra!Fin sunn stokk, godt avtrekk, god sikring, usynlig monoblock sammenføyning, myk bakkappe, automatsikring. Ei skikkelig mannehagle:) Har vært ute etter ei skarvehagle ei stund. Får vel støtte våpensjappa å kjøpe nytt denne gang:) 

Edited by hovdeknuten
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Et snev av subjektivitet vil det alltid være nå man snakker ballanse, passform og sving, men hadde ikke Beretta vært god på akkurat dette, så tipper jeg at de aldri hadde solgt hagler til folk som har prøvd Browning 😏

Link to comment
Share on other sites

Så absolutt. Sporer jo litt av tråden her.. Jeg sier på ingen måte at Beretta er dårlig, faktisk riktig så gode. Skal man bli enda mer subjektiv synes jeg Beretta er penere. Jeg er egentlig Beretta fan-boy, men første gang jeg prøvde en B725 Sporting var jeg solgt. 

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Han jeg skyter mest med har en 692S. Fantastisk våpen på alle måten, men jeg får ikke svingen slik jeg vil ha den. Skal også sies at han har en god del problemer med sikringen på den, uten at leverandør klarer å finne feilen, så den er tapet for å være konstant avsikret. Antar dog at dette er unntaket, så legger ikke noe vekt på det. Merk at jeg på ingen måte er noen superskytter, så meningene mine er absolutt basert på følelse på sviktende grunnlag. 

Link to comment
Share on other sites

Hva blir feil for deg i/med "svingen" som du synes Browningen er bedre på? For meg er 692en mere "svingvillig" og raskere uten å bli ustabil eller vinglete. Nå synes jeg også at 725 sporteren har alt for lite cast of og gir meg en skikkelig 2x4" følelse. Jeg kan skjønne at noen synes den er bedre til trap, men ikke skeet og sporting. Jeg er forsåvidt heller ingen superskytter ☺️

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes 692'en blir, og dette avslører jo mine skyteferdigheter, for stabil. Dvs, om (når) jeg monterer hagla og løpene ikke er på linjen til duen, så synes jeg at Berettaen krever mer for å komme inn på rett linje. For kryssere, gjerne på litt avstand der jeg har tid, så vil jeg si at Berettaen er å foretrekke. Den er utrolig deilig å dra igjennom dua. Men for alt det andre diverse, som vi opplever på sporting, så foretrekker jeg Browningen. Burde egentlig hatt begge når jeg tenker meg om. 

 

Det du sier om cast off er forøvrig helt sant. Jeg er linksskytter og lærte å skyte med høyrehagle. Dette gjør at jeg nok legger hodet over over kolben enn hva som er normalt. Browningen sin tilnærmet rette kolbe passer derfor min stil. 

 

På banen, når vi har nybegynnere på kurs, lar jeg dem ofte prøve begge deler. De aller fleste synes Beretta passet dem best, så er som regel det jeg anbefaler folk. 

Link to comment
Share on other sites

Elsker disse diskusjonene👌👍så takk til samtlige bidragsytere. Må jo si at 525 passer meg perfekt. Litt ekstra cast off ville vært ok, men det ordnes av børsemaker til 650 kroner...Beretta har aldri gitt meg noen godfølelse skytemessig. Jeg liker rett og slett Brownings hagler bedre, de er ikke så temperamensfulle som italienerne ofte er. Og til min skytestil og mine preferanser bedre balansert. Og jeg skyter lettere mer kontrollert med begge øyne på skarven. Jeg foretrekker 525 fordi den føles mer som en Browning enn 725. Jeg har hatt og har flere B25.  525 er i tillegg minst like godt sammenskrudd som 692 en til ca dobbel pris. Brownings jevne kvalitet synes å overgå stort sett alt jeg har sett av Beretta de siste årene. Det er også helt klart mer historisk sus over en Browning!:) uansett så vil jeg ha noe som ser ut som en B25/Superposed og den 525 er stokket som en B25 A1 og selv om den er litt mer løpstung, så er den likevel definitivt balansert mellom henda med 71 cm løp og stålkasse. Og har litt av den samme feelingen. Noe ikke jeg kjenner igjen i andre merker jeg har prøvd.  Det føles bra og om jeg ikke tar med noen B25 på sjøen så vil jeg ha med 525 der for å ha det nærmeste man kommer. Og da er ikke syntetskjefte og "rustfritt" godt nok... Litt puss før og etter jakt plager kansje mor i huset, men ikke meg:) at det i det hele tatt selges tyrkerhagler til 10 000, når en 525 med stålkasse fås for 18000 er i min verden et mysterium:) 

Edited by hovdeknuten
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tror vi alle skal være glad for at det finnes to produsenter med to forskjellige konstruksjoner som kniver om å lage virkelig bra "rimelig" OU. Det finnes nok søppel som det er. Når det er sagt, så tror jeg Beretta merker kvalitetsøkningen hos andre italienske fabrikanter med tilnærmet lik konstruksjon og kvalitet.  i fremtiden muligens også fra Tyrkia som merkbar og et tankekors. Jeg har sett endel dårlig sammenskrudde Berettaer i lavere grad. den siste tiden. Og det var av den grunn hyggelig at den 525 var dønn solid. Siden jeg tross alt er vokst opp med Browning hagler:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...