Jump to content

Plombering av våpen


viper_block_50

Recommended Posts

Hei.

 

snakket med en bekjent av meg som jobber i en våpen butikk der dem blant annet plomberer våpen før salg.

og han fortalte at vis de nye eu reglene for plombering trår i kraft, vil det da innebære at de punktsveiser magasinet(så det ikke kan tas ut og inn) og at man ikke får tatt lade grep. er ikke 100% sikker på om det blir sånn i norge. men sånn er den såkalte eu plomberinga :evil:

 

mvh kristoffer j

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hørt noen rykterfra en våpenforhandler.

Han sa at plomberte våpen skal være lett å skille fra skarpe våpen. Plomben skulle være synlig i enden av løpet, men at reglene forøvrig ble lik dagens.

 

Jeg personlig er av den oppfatning at plomberte våpen = BROMSTÅL (null verdig) :twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Detta var ytterliggare ett av de dummaste förslagen jag hört. Helt greit att vissa länder önskar införa detta, men Norge har väll knappast problem med att det viftas med plomberade vapen på gatorna :(

 

edit: stavning

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig i det med samlerverdien! Et av poengene med å samle på våpen er vel at mekanismen skal være så likt orginalt som mulig.

 

Jeg tror at en slik måte å plombere våpen på, er at "samlere" heller beholder våpnet i orginal stand, selv om dette er ulovlig. For min del så syns jeg i utgangspunktet det å ødelegge våpen med plombering er som å banne i kirka... :-|

Link to comment
Share on other sites

Ja ikke sant, jeg har aldri hørt om noen som flyger rundt med slike ting på gata.

 

Da blir jo samlerverdien lik null om de skal gjøre det slik :(

 

 

Uten å vite sikkert tror jeg en veldig stor del av de episodene som skjer rundt om av væpnet ran og trusler med våpen skjer med plomberte våpen og softguns/luftvåpen.

 

Samlerverdien er uansett ødelagt i det et våpen plomberes, verdiløst skrot.

Link to comment
Share on other sites

Samlerverdien er uansett ødelagt i det et våpen plomberes, verdiløst skrot.

 

På ingen måte, verdien på en gjenstand er kun avhengig av hva folk vil betale for den. Og det ser ut til at plomberte våpen er ganske populære siden de er litt enklere å samle på. Faktisk har jeg hørt rykter om at for en del våpen er verdien på plomberte høyere enn for umodda nettopp fordi markedet er større.

 

Men ellers er jeg enig med deg, plomberte våpen er skrot :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ja ikke sant, jeg har aldri hørt om noen som flyger rundt med slike ting på gata.

 

Da blir jo samlerverdien lik null om de skal gjøre det slik :(

 

Jeg er fullstendig enig i det med samlerverdien! Et av poengene med å samle på våpen er vel at mekanismen skal være så likt orginalt som mulig.

 

Jeg tror at en slik måte å plombere våpen på, er at "samlere" heller beholder våpnet i orginal stand, selv om dette er ulovlig. For min del så syns jeg i utgangspunktet det å ødelegge våpen med plombering er som å banne i kirka... :-|

 

Plomberte våpen er helt ok så lenge som de er ikke sveiset helt fast. Må kunne ta ladegrep og demontere alt utenom løpet. Større marked er det også på plomberte våpen, og det er ingen krav på våpenrom/skap alarm osv i huset + trenger ikke ha våpensamler lisens :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...