Jump to content

Rifler arvet


DirtyHansen

Recommended Posts

Jeg arvet et par rifler som jeg nå fikk våpenkorta på, der står det «ervervet på grunnlag av affeksjon - ikke tillatt som bruksvåpen».

Betyr det at jeg ikke kan bruke dem til jakt og konkurranse men kan bruke dem for funksjonstesting?

Eller må jeg rett og slett omregistrere dem til jakt eller konkurranse? Nå blir jo jaktgarderoben endret til åtte våpen så blir jo kanskje like greit å ta dem der om jeg ikke har lov til å funksjonsteste dem.

 

Hadde jo vært fint å prøvd dem i ny og ned selv om de vil bli veldig lite brukt.

Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, 32-40 Win. skrev:

Artig..... Da jeg så denne tråden kom jeg på at dette var det ikke lenge siden vi diskuterte. Og da jeg søkte opp tråden så jeg at den var DIN.xD

 

Les her:

 

 

Det stemmer, jeg leste igjennom alt der men ble ikke helt klok på hva man kan gjøre når jeg har fått en sånn begrensning.

Det var mye forskjellige meninger. Så tenkte bare det var lettere å starte ny tråd om kun begrensningen ;-)

 

Tror jeg skal høre med politiet om hva jeg kan, det er gjerne det letteste. I verste fall fører jeg dem bare over på jaktgarderoben.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke jakte, trene, konkurere eller funksjonsteste disse riflene.  Og du har ikke lov til å kjøpe ammunisjon til de. Det er det den påskriften på våpenkortet betyr, enkelt og greit.

Det er ikke noe i veien for at du senere kan omregistrere disse til jakt eller konkurranse,  da og først da kan du lovlig kjøpe ammunisjon og skyte med de.

Link to comment
Share on other sites

41 minutter siden, 8X68S skrev:

Du kan ikke jakte, trene, konkurere eller funksjonsteste disse riflene.  Og du har ikke lov til å kjøpe ammunisjon til de. Det er det den påskriften på våpenkortet betyr, enkelt og greit.

Det er ikke noe i veien for at du senere kan omregistrere disse til jakt eller konkurranse,  da og først da kan du lovlig kjøpe ammunisjon og skyte med de.

 

Takk for svar, da må jeg nok få dem omregistrert. Jeg har allerede våpen i samme kalibere så jeg har allerede mange skudd til begge to. Jeg hadde egentlig villet funksjonsteste dem først så jeg vet om de er bra nok til å bruke for så å omregistrere dem ;-)

Jeg kan høre med politiet om jeg får lov til å teste dem en gang for så å registrere dem om, om de er gode nok til å bli brukt. Jeg har ingen aning hva slags prestasjon de har.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...