Jump to content

Ammopris - 270 Win vs 30.06


Kriegh

Recommended Posts

Lader du selv koster ikke .270win særlig å skyte med.

På midwaynorge.com (som mange sier er en dyr plass) får man kuler for godt under 3kr/stk.

Hylser bruker man flere ganger og man får nye hver gang man tyr til ferdigladet ammo.

krutt og tennhetter er 3-4kr skuddet omtrent.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Federal Fusion 150 grs koster det samme i disse kalibrene. Finner utrolig nok ikke noe særlig priser på treningsammo til 270 Win. Er den mye dyrere enn 'de tre store'?

 

Det er ikke noe "utrolig" med det. I forhold til hvor mange som benytter .30-06 er det "ingen" som bruker .270win. Dessverre litt dårlig utvalg i kuler til den. Ønsker du tilsvarende ytelser men bedre utvalg i ammo/kuler så får du det i 6,5x55. For egen regning syns jeg det er litt ukurant å velge noe annet enn 6,5x55, .308, .30-06 eller 93x62 hvis du ikke lader sjøl.

Link to comment
Share on other sites

Ang. hastighet, så husker jeg at jeg drev med noen beregninger i QL. Jeg har piper til begge cal, men skal innrømme at det har blitt lite praktisk prøving med 270'n. Eneste praktiske forsøket jeg gjorde i høst var å skyte en liten elg med 270'n. Det ble fin gjennomtrekk i den, med etterfølgende død. QL. viser at 270'n er god for det samme med 50cm. pipe, som 6,5'n er med 60cm. eller noe lenger. Bare ca. beregninger. Minuset med å kappe 270 pipa ned til 50cm. er smell og blåst.

Til praktisk jakt er 6,5'n like god og uendelig mye mere kurrant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...