Jump to content

Skuddpremie Kråke/rev


TikkaReven

Recommended Posts

Er så uheldig at jeg bor på den delen av bygda der det ikke er skuddpremie på kråke/rev/skjære/mår og mink. :(

Det har seg slik at området jeg jakter i, grenser til et annet jaktområde, og der har de skuddpremie på det meste!

Rev/mår er det 400 kr for!! :shock:

Synes dette er bare meningsløst, at områder som kanskje er 5-7 km brede skal på den ene siden ha skuddpremie, mens på den andre er det ingenting!

 

Har tenkt å ringe lederen av grunneierlaget og høre om de kunne fått til skuddpremie.

 

Hva mener dere? Flere som har det slik?

 

Hilsen TikkaReven

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på hvor plagsomt grunneier synes det er med rev da....

Veldig forskjellig praksis rundt omkring.

 

Har selv et terreng der grunneier holder oss med hytte m/ 2 skyteluker, lys, varme, åte og i tillegg betaler oss 300,- per mikkel vi skyter.

Andre terreng er det ingen sk.premie på rødpelsen.

Link to comment
Share on other sites

Her var det berre sauesankerlaget som betalte skotpremie på rev.

 

No betaler sauesankerlaget 300kr pr rev, samt grunneigarlaget 300kr pr rev. Samt at grunneigarlaget betaler også 50kr pr ravn.

 

Så totalt 600kr pr rev og 50kr pr ravn her. Men det er viktig og ta det opp med grunneigarane, hadde ikkje det blitt gjort så hadde vi nokk ikkje hatt det her heller. Og her er ordninga slik at dei som skal ha utbetalt skotpremie, må ha løyst jaktkort på småvilt. (Sesong 300kr)

Link to comment
Share on other sites

hvordan kan man finne ut om det er skuddpremie der hvor man bor? er det politi,kommune eller andre?

 

Ta kontakt me grunneierlag i din nærhet. Det er gjerne de som gir ut de beste skuddpremier.

 

I mitt grunneierlag får vi 25 kroner per kråke og 300 kroner per rev, men bare så lenge pengene rekker. Dette går av fellingsavgiften på rådyr og elg i mitt omeråde.

 

c",)

Link to comment
Share on other sites

Vi er her 4 kommuner som ligger veldigt tett på hverandre.

3 betaler ikke og en betaler for rev.

Reven må forevises politi kontoret, er det kommunen som betaler ut skuddpremie da eller?

Regner me at det blir frakta en del rev over kommune grensene til "rett" kommune for pengene sin del.. :lol:

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Reven, er den hissig på å spise geitekillinger som med lam?

 

Var det om jeg skulle fått med meg grunneierene på rypeterrenget vi begynner å få en god fot innenfor på nå, og fått satt opp skuddpremie for oss, hadde vært maks digg å tjent penger rundt teltet på friluftslivturen i den 4 uker lange juleferien for en student :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...