Jump to content

Rådyrammo til 223


General Custer

Recommended Posts

Var uheldig og puttet i en Winchester Super X Varmint 55gr. Ikke noe tess!!!

 

Kjøpte nå noe som skulle være toppen av kransekaka mtp. pris og "dugleik", nemlig Rhino kuler.

 

gjenstår å prøveskyte og å "prøveskyte" på rådyr etterpå så kan ikke si noe om mine erfaringer der enda.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tror at der er stor forskel på "gamle" og nye rifler hvad angår riffelstigningen. tungere kugler kræver en stejlere stigning fx 8" i tikka eller sako. Min gamle Vixen håndterer helst kugler på max 55 gr. Jeg bruger Sakos fabriksladninger. De funker fint. Det har dog også noget med hastigheden, og om du treffer knogler, at gøre. For et par uger siden gav jeg fangstskud til et rådyr på ca 10 meter og resultatet var ikke pænt. Tidligere forsøg har givet samme resultat. Har ladet med Normas 62 gr, men fik ikke gode samlinger. Tungere kugler går ikke.

 

jes

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Sako Gamehead, 3,56 gram i 2 sesonger og fungerer bra i min Tikka T3 lite.

http://www.sako.fi/pdf/datatables/SakoC ... le2008.pdf

 

Har skutt 8 rådyr i år med disse og det funker perfekt.....problemet er at jeg kun har en blyspiss igjen...og ingen flere å oppdrive.

Endte nå opp med å kjøpte Winchester Supreme ballistic tip.

65219.jpg

 

Har ikke fått testet de enda....noen erfaringer ?

 

Ja, jeg burde begynne å lade........ :lol::mrgreen::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...