Jump to content

Skallklær uten støy


klabbogbabb

Recommended Posts

Hei karer,

 

Sliter kraftig med å finne frem til skalljakke og -bukse som ikke lager den berømte 'svisjsvosj'-støyen som kan høres på tre kilometers avstand.

 

Jeg vil gjerne ha noe enkle skallklær uten all verdens isolasjon inni, slik at jeg kan regulere temperaturen selv med fleece og superundertøy, og bruke skallklærne året rundt når det er fuktig uansett temperatur. Det kan hende jeg er idiot, men det slår meg som et bra oppsett. Klærne trenger ikke å 'puste', men dersom de ikke gjør det må de selvsagt ha lufteåpninger med glidelås eller andre finurlige løsninger for lufting.

 

For å gjøre oppgaven enda vanskeligere prøver jeg så langt det er mulig å kjøpe produkter som er laget i vestlige land og humane forhold, heller enn fra land som Kina, Vietnam, Indonesia, etc, etc.. så utvalget blir deretter.

 

Er det noen som har gode tips her?

Link to comment
Share on other sites

Går ut fra at dere snakker om toppmodellen som er hel-goretex, ikke 'hybrid'-varianten? Begge ser forsåvidt bra ut, men det er klart goretexvarianten er den som blir helt vanntett.

 

Kan dere gjøre meg en tjeneste, dere som har den? Ta en titt på lappen i buksen og se hvor den er produsert? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...