Jump to content

Tikka m695 (30-06) vs Tikka m658 lux (6,5x55)


franchipredator

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med noen av riflene nevn i tittelen?
Hva er en nesten ubrukt m658 lux (skutt runt 50 skudd) med eit swarovski habicht 2,5-10x56 verdt? tipp topp stand vell å merke. Hvem av riflene er den beste modellen med tanke på presisjon og kvalitet?
Hvem av riflene er best og hva er dem verdt i godt stand? hvilken år er de forsjellige modellene fra ca? :) Noen erfaringer med sikte nevnt?
 Nyere tikka rifler som disse vs browning a-bolt hunter? Takker på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Tikka fra før de ble produsert i Italia. Bruker å være bra våpen om de ikke er oppbrukt/misshandlet. Priser uten kikkert er rundt 3500kr til 8500kr spørs hva selger ønsker og hva folk vil betale. Kvalitet er likt, det samme er presisjon ofte, men de fleste vil skyte bedre med minst mulig rekyl. Så kanskje 6,5x55 er "best"?

 

Valget mellom ny tikka T3 og Browning? Helt klart Browning i mine øyne/hender. Får bedre "god følelse" av Browningen enn T3en ;) 

 

Kikkertsiktet er vel av disse dyre merkene jeg ikke har bruk for så det holder sikkert :P 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Tikka produseres i Finland.

Er produksjonen flyttet tilbake? Stod "Made in Italia" på de som ble solgt da jeg jobbet i bransjen for noen år tilbake ;) Er ikke finskt bare fordi det har et merke som kommer fra Finland ;) Blir som Toyotaen min det, den er ikke laget i Japan, men Polen :P 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...