Jump to content

Fiocchi (GFL) vs Winchester hylser


iscariah

Recommended Posts

Har endelig gjort alvor av å sortere 38 cal hylsene. Det er hovedsakelig GFL og Winchester hylser jeg har. Noen få andre typer som ble kastet. Det store spørsmålet er hva jeg skal bruke fremover. Og lade med forskjellige hylser er jo noe som kan gi en liten trykk forskjell og dermed ulike treffpunkt. Da snakker vi om konkurranse skyting. Ikke det at jeg trur at treffpunktene er særlig store, men dog. 3-4 mm avvik kan avgjøre om den går inn eller ikke. Winchester hylsene kjøpte jeg fabrikk nye for en del år tilbake så de kjenner jeg historikken til. GFL hylsene er det mer usikkerhet med selv om de ser helt greie ut. Spørsmålet mitt til dere er om noen kjenner til kvaliteten til begge disse merkene og kan gi en tilbakemelding? Jeg er nok mest innstilt på å gå for Winchester.  

Link to comment
Share on other sites

38 super? 38 special? mye rart i 38

 

Gjetter 38 special, GFL hylsetilgangen er nok bedre, og lettere å få fler, tviler på at du ser noen veldig forskjell på de uansett, og ikke noe treffpunkt forandring. 

 

Begge er bra og egner seg, til revolverfelt lever hylsene relativt evig. 

Link to comment
Share on other sites

På 13.9.2017 den 10.27, aps skrev:

38 super? 38 special? mye rart i 38

 

Gjetter 38 special, GFL hylsetilgangen er nok bedre, og lettere å få fler, tviler på at du ser noen veldig forskjell på de uansett, og ikke noe treffpunkt forandring. 

 

Begge er bra og egner seg, til revolverfelt lever hylsene relativt evig. 

38 spes dette. 38 super er vel relativt lite utbredt. Det som kan gjøre et "lite" utslag er volumet i de forskjellige hylsetypene. En hylsetype med litt mindre volum vil gi en liten trykk økning som igjen gir en tanke forskjellig treffpunkt. Sånn er det bare.Men da skal også kruttmengden være nærmest identisk i hver ladning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...