Jump to content

Shiloh Sharps


Fury

Recommended Posts

Du har helt rett i at Pedersoli Sharps er en italiensk replicamodell, men du glemmer tilsynelatende at Shiloh Sharps "bare" er en amerikansk replicamodell..... ;) Shiloh lager fine børser, men det gjør Pedersoli også. Shilo benytter oftest litt finere ved til stokken og tilpassningene er muligens enda litt finere, men det handler til slutt bare om et kostnadsspørsmål. Shiloh Sharpsen koster ganske mye mer enn en Pedersoli og  forskjellen blir kosmetisk. Begge kan gå særdeles presist om du finner riktig ladning. Uansett, begge er replicavåpen uansett hvordan du snur og vener på det.:-D Det finnes en rekke modeller fra Pedersoli og de dyreste er riktig så flotte våpen. Shiloh har også stort rom for individuelle ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Denne tidlige modellen du linket til er helt klart et godt alternativ om du er ute etter the real deal. Men, når de fleste hører navnet Sharps, så tror jeg de fleste tenker på f.eks M1874 som er kjent fra bøffeljakta og utallige western filmer. Disse riflene som du kan finne i forskjellige kraftige patroner koster i dag en anstendig bruktbil. Det ble ikke produsert så mange av disse så de er svært ettertraktet. Morsomme rifler uten tvil!

Link to comment
Share on other sites

Her er et originalt alternativ, perkusjon konvertert til 45/70, http://www.gunbroker.com/item/685283298 Selger vil ha 3.595,- USD, sikkert litt i overkant det også.

 

Her er en original patronutgave bygd i 1875, http://www.gunbroker.com/item/690983731 Selger vil ha 23.500,- USD, noe som sikkert er litt mye, men det gir en indikasjon om at disse riflene koster litt.....

 

Våpen på gunbroker har en tendens til å ofte starte med høye priser.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Misforstå meg rett, Shiloh Sharps er virkelig flotte våpen, men jeg har ikke noen grunn til å tro at de er mer presise enn en Pedersoli. Jeg har en Pedersoli Sharps selv og må si at blåneringen er fin, treverket er godt tilpasset stålet og det er en fin nettskjæring. Masseproduksjon, absolutt, men ei fin børse bygd for bruk. Langt mer presis enn de fleste sjåførene der ute er den også. Med tanke på at de fleste kjøper disse for bruk så er du over snittet opptatt av detaljer om du går for amerikaneren. Den er bygd på riktig kontinent, men det er det hele. :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...