Jump to content

Zeiss - Service. Låst forstørrelsehjul.


Meow

Recommended Posts

Hvilke erfaringer har dere med Zeiss sin service?

 

Kjøpte en Classic Diavari 2.5-10x50 for 5 år siden som har stått på en 30-06. Da jeg skulle ta siste serien på skytebana i går låste forstørrelsen seg. Etter skudd nr 2 følte jeg at det var noe annerledes med siktebildet, men tenkte ikke noe særlig over det. Etter skudd nr 3 var forstørrelsen "banket" ned til det som ser ut som 2-3 ganger, med en enorm "dorulleffekt" som aldri har vært der før. Omtrent som å se inn i kikkertsiktet feil vei, bare med litt forstørrelse.

 

Forstørrelsehjulet klarer jeg ikke å vri på, men våger ikke å ta i så mye. Jeg klarer å vri hjulet fra forstørrelse 3 til 4, men der stopper det. Dorulleffekten er der fremdeles. Tror ikke retikkelet er løst, siden samlingen med de tre skuddene var innenfor en femkroning.

 

Snakket med dem i dag, og det virket som en grei garantisak. Siktet er nå sendt i posten, og jeg venter spent på resultatet. Jeg håper uansett at det er rask og enkel behandling, siden jaktsesongen nærmer seg med stormskritt.

 

Noen som har opplevd lignende? Pleier de å reparere kikkertsikter, eller kan jeg kanskje forvente en ny kikkert? Det er sikkert ikke lett for dere å svare på hva som har skjedd i mitt tilfelle, men jeg er likevel interessert i å høre erfaringer.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har aldri sendt inn noe til service hos zeiss, men jeg får fått tilsendt reservedeler jeg har mista flere ganger. Har hatt kamerater som har fått problemer med siktene sine på jakt hvor zeiss har sendt de utlånssikter med bud over natta så minst mulig av jakta skal bli ødelagt. Har all tro på at de fikser siktet ditt. Mitt inntrykk er at tryggheten på god servicen du får hos zeiss gjør det verdt prisen. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Låneprodukt ved rep .?

 

Tror man kommer billig ut av det innen optikk kontra elektrobransjen .

 

 

Litt offtopic men en uvanlig opplevelse .

 

Kona leverte et systemkamera til reperasjon hos Elkjøp og lurte på om der var et kamera å få lånt . Beskjed fra selger var grei og tydelig . Hun  kunne få låne et kompaktkamera . Ønsket hun et speilrefleks så var det kun en mulighet . Kjøp et speilrefleks og lever det tilbake innen 30 dager og få pengene igjen på åpent kjøp .

Edited by zeissoem2
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke bikini/linsedeksler  til min Zeiss HT. Sendte Zeiss en mail i går og spurte om jeg kunne få kjøpt ny hos dem. Allerede i dag lå ny Zeiss-bikini i postkassa mi. Gratis!

 

Ok, det koster ikke Zeiss mye å gjøre det, men det betyr mye for meg som sluttkunde. Zeiss FTW (som ungdommen seiar). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg fikk tilbake siktet mitt ferdig reparert to dager før jakta. Alt fungerte som det skulle, og jeg er selvsagt fornøyd med servicen! Dessverre falt batterilokket av siktet mitt nå i helgen, så jeg må forsøke å få tak i nytt. Da er det vel like greit å kontakte Zeiss?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...