Jump to content

Identiske tråder/ holde Kammeret ryddig


hansen deluxe

Recommended Posts

Jeg har en henstilling til brukerne om å benytte seg av søkefunskjonen. Det dukker til stadighet opp tråder som inneholder/omhandler samme topic.

Et eksempel er tråden "222, 223, 22-250 eller noe annet?" og ".222 vs.223 vs 22-250?"

Ved å bruke søkefunksjonen kunne man ha postet i den første tråden istedenfor å starte en ny.

 

Så vil jeg takke de som sender pm og påpeker de tråder som burde vært slått sammen.

 

Det samme gjelder trådtitler... Kan ikke få sagt det mange nok ganger.

 

Samtidig også be dere bruke rapportknappen om det skulle være noe dere ønsker at vi skal se nærmere på

 

Hjelp oss og holde forumet ryddig :wink:

Link to comment
Share on other sites

nytter ikke å påpeke de opprinnelige trådene,når tråden ikke blir låst,og diskusjonen fortsetter på den nye tråden....

feks den nye grågåsjakt tråden som dukket opp....og diverse lyddempertrådene....

har en tendens å bli surmuling,når man påpeker "søk" funksjonen..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

nytter ikke å påpeke de opprinnelige trådene,når tråden ikke blir låst,og diskusjonen fortsetter på den nye tråden....

feks den nye grågåsjakt tråden som dukket opp....og diverse lyddempertrådene....

har en tendens å bli surmuling,når man påpeker "søk" funksjonen..... :lol:

 

Prøver å slå sammen emner. Ellers har jeg låst flere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tråder som handler om akkurat det samme skal selvfølgelig slås sammen, og man kan forsiktig henvise til andre tråder når man ser at noen har laget dobbelt-tråd.

 

MEN, noen ganger synes jeg det også kan være på sin plass å differensiere noe. Som f.eks tråden om Garmin Astro som har blitt milevis lang. Selv har jeg ikke peileren ennå, og er nysgjerrig. Men jeg gidder ikke lese igjennom meter etter meter med monterings-råd av antennen (for eksempel..) for å se om akkurat MITT spørsmål er belyst midt inne i tråden. Selvfølgelig kan man søke, men er man nysgjerrig på noe, er det ikke alltid man formulerer søket sitt eksakt nok.

Synes godt man kan se at det enkelte ganger bør deles, selv om hovedemnet er det samme.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Prøver å slå sammen emner. Ellers har jeg låst flere :wink:

 

Hjelper ikke bare å låse den "nyeste" for da er den fortsatt søkbar. Trådstarter skulle vært henvist til den opprinnelige tråden, så kaste den nyeste...

Dette fordi etter noen år, så vil du ha xxx antall med låste tråder om samme emne. Da er det bedre å fjerne tråden.

My 0,2$

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Helt med på dette, men ser for meg at etterhvert som veldigt mye er omtalt er det fare for at det kan bli noe dødt her..?

Lite diskusjoner fordi "alt" er omtalt før...?

Litt "guider" kunne kansje vert med på og fjerna litt av slike tråder.

Er mangen flinke folk på mye her inne..

Kunne noen av disser vert med og smekka sammen guder på de messt vanlige spørsmåla??

Slik at en kan kansje reduser noen av de som går igjen.

En gude på optikk der en har de fem eller ti mest vanlige kikkertene i prisklasser 0-5000, 5-1000 osv..

Også med litt info om de, lysfølsomhet, typisk bruksområde... osv

Mye av diskusjonene som går på slike ting inneholder så mye jaba at en blir lei av og lese de og går da gjerne glipp av de gullkorna som ligger "gjemt" innemellom.

Samme når det gjelder våpen.

Da dukker det kansje opp mere presise og sakelige spørsmål visst folk har satt seg inn i dette.

Muligt at dette ikke hjelper, men en tanke er det no.

 

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...