Jump to content

Weihrauch - dårlig kvalitet


karesvik

Recommended Posts

Kjøpte en Weihrauch HW40PCA på nett. Etter å ha skutt max 200 skudd sluttet pistolen å virke og begynte å ramle fra hverandre. Dvs splinter som holder den sammen kommer ut av skroget som er en type plast. Har lest flere steder om at dette merket er god kvalitet, men det er slett ikke min erfaring. Lurer litt på om det er en "fake". Den er nå sendt tilbake hvor jeg kjøpte den (VåpenSøylen). Venter på svar. Noen med erfaring fra samme pistol/leverandør?

Link to comment
Share on other sites

Har god erfaring med de to HW40 vi har i familien.

En av dem hadde et spon etter produksjonen i ventilen da den var ny, men etter at det var fjernet har det ikke vært noen problemer.

 

HW lider vel av det samme som alle andre, det skal spares penger, og da må det kuttes tid i produksjonen. Kan se ut som om det til tider går litt for fort i monteringen til tider, men HW er en av få produsenter som ikke har kuttet like mye på kritsike punkter som endel andre produsenter av sportsluftvåpen.

Selv om HW jevnt over leverer bedre produkter enn BSA, Gamo, Hatsan, Norica, Umarex og de fleste andre luftvåpenprodusenter, er ikke det en garanti for at det ikke dukker opp et problem nå og da. Sånt skjer i all produksjon. 

 

Uansett er dette en garantisak, som forhandler skal rette opp i for deg. Om forhandler ikke tar ansvaret sitt ville jeg sendt en mail til HW og forklart problemet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da fikk jeg omsider en ny HW40PCA. Våpensøylen lot meg velge om jeg ville han ny eller den jeg hadde returnert og som etter sigende skulle være hos importøren og reparert. Fikk ingen info om hva feilen kom av eller hvordan den var fixet.

Jeg valgte selvsagt ny pistol da jeg tenkte den forrige hadde en tilfeldig produksjonsfeil.

Det samme skjedde med den nye som med den forrige. Splinter begynner å arbeide seg ut fra skroget etter knappe 100 skudd. Etter det jeg har hørt og lest om HW sine produkter finner jeg det lite sannsynlig at to skal ha samme feilen uten at det er kjent produksjonsfeil. MW tester selvsagt sine produkter med tanke på holdbarhet etc.  Mistenker derfor Magne Landrø as for å markedsføre fake produkt, eller produkt med kjent feil som skulle vært tilbakekalt til HW. Noen som har nærmere kjennskap til hvordan dette firmaet (Landrø) driver?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte samme pistol hos XXL for 5- 6 år siden og den hadde også problemer med pinner som jobbet seg ut. Ikke noe problem om man passer på å knakke de på plass før de jobber seg for langt ut, mener å huske at jeg etterhvert ga de en dråpe med lynlim for at de skulle holde seg på plass. Nå er jo HW 40 en "billigpistol", men med et fint avtrekk som man sjelden finner i denne prisklassen. Jeg var totalt sett fornøyd med mitt eksemplar. Man får hva man betaler for.

Har et par HW luftrifler (95 og 97) som er av meget god kvalitet og min oppfatning er at de mer påkostede "klassikerene" HW45 og HW75 er mere i tråd med hva man kan forvente av "Weihrauch kvalitet", men disse pistolene ligger da også i en annen prisklasse... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Magne Landerø er en av de mest profesjonelle du kan forholde deg til. Det drives en mengde gråimport av Weihrauch. Men HW 40 er billigste pistolen av denne typen fra Weihrauch. Bruk locticte eller muttelås fra biltema på låsepinnen. 

 

Mvh Rolf Jarnes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...