Jump to content

Få identiske kammer på to rifler - polere?


Wintel

Recommended Posts

Hvordan kan jeg få to kammer identiske slik at jeg slipper full resize av hylsene og klarer meg med neck-size?

 

Jeg har to Krag i 6.5*55 som benyttes til baneskyting og jakt.

Banekragen har et bittelitt mer romt kammer enn jaktkragen, slik at hylsene setter seg fast i sistnevnte (vil helst slippe å sortere hylsene :-)

 

Kan jeg polere opp jaktkragen med våtslipepapir til de brukte hylsene fra banekragen kamrer lett, eller er dette en jobb for børsemaker?

Jeg mistenker at krav til toleranse for å unngå full re-size så høye at man ikke kommer i mål med våtslipepapir og drill...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bruk av slipepapir i kammeret blir fort en snarvei til nytt løp.

Er kammeret litt kortere kan du få brotsjet det litt lengre. Er det for trangt i bredden må du ha en kammerbrotsj som brotsjer mer på bredden, det tror jeg er dødfødt.

Bruk det som det er, og skift løp samtidig slik at børsemakeren kan bruke samme brotsj på begge kammerne, da kan det bli nesten helt likt.

Link to comment
Share on other sites

Å pusse de like er "umulig".

Om det benyttes samme brotsj så kan du få det til så at de går om hverandre. Men nødvendigvis ikke da heller om støtbunn i sluttstykkene ikke er helt plane og vinkelrett på kammer/løpsaksen. For selv ikke eneggede tvillinger er like. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...