Jump to content

Savage salongrifler


fat_dog86

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med savage sine salongrifler?

Spesielt interessert i Mark2-GL utgaven, da det er den eneste som fåes i links.

Hvordan er presisjon sammenlignet med CZ?

Går det an å få tak i mindre magasin? (noe som flukter med stokken ville vært fint å ha på jakt... Trenger ikke 10 skudd der!)

 

Har ei Savage i 308 som er tiltenkt så mye som mulig, så min tanke er at det måtte være perfekt å få samme avtrekket på treningsbørsa... Har vurdert 17HMR i stedet, men den er min 4mndr venting på (links) ifølge jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har ikke erfaring med salongrifla til Savage men har en mod. 110 i 30-06 links jeg er svært fornøyd med.

Salong bruker jeg en 452 lux - passer bra til trening, er ikke links men det går..

30-06en brukes til rev, kråke, gås osv.. - siste jeg skjøt her om dagen var 3 stk. sjur som kom å satte seg på reveåtet mitt - litt spurv med kanon men, men.. :wink:

 

Har i allefall vært bra presisjon på de Savage børsene jeg har vært borti så jeg er ikke redd for merket..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har savage mod 110 i .270win. Skyte utrolige samlinger i forhold til prisen. Har overraska mange på banene med denne.

 

Zastava .22LR'n min samler godt innenfor snusboksen med Eley Target (billig ammo) på 100m.

Praktrifle til rett over 2000,-

 

Anbefales!!! Ferdig gjenget og to nusselige 5 skudds magasin følger med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
he ei savage 200 22.lr og den fungera veldi bra,lett og fin rifle.står på ett jahti premium 4-16x56 sikte+tofot og kammotrekk. he skote greie samlinga på 100meter med den!

 

Savage 200. Er det noe som ikke er i produksjon lengre det?

Eneste 200 savage har i katalogen sin er en sentertent stevens...

 

Ingen flere som har erfaringer? De andre billige som zastava etc er uaktuelle da de ikke fåes i links. CZ 452 fåes i links, men koster det dobbelte... I tillegg har jeg accutrigger på grovbørsa, og får derfor samme avtrekk på treningsbørsa og bruksjernet.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke erfaring fra Savage, men vurderte Savagen da jeg skulle kjøpe LR22 - pga lings, men endte opp med en Marlin M60 halv-auto fra jakt og friluft (tilbud)

Det eneste som er dumt med M60`n er rørmagasinet.

Hadde lyst på demper - men denne må skrues av for hver gang man skal lade... :oops::roll:

 

1/2auto er jo et greit alternativ for lings skytter, men for treningens del er det bedre med så likt som jaktrifla

 

Savage og Ruger fås i 1/2 auto m/ magasin, til ca samme pris som savage

Utfra merkene du lister opp, ser det ut som du vurderer Jaktdepotet...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tar opp igjen denne tråden istedet for å starte ny. Altså Savage vs CZ. Mange som sier at Savage er simpelt i forhold til CZ. Neste kaliber i skapet, blir .17hmr, og en av disse riflene skal anskaffes. Har hørt mye positivt om CZ, litt mindre om Savage. Så her er det valgets kval. Er det smak og behag som gjelder her, eller er det reell forskjell på disse riflene, mtp presisjon, kvalitet m.m.?

Link to comment
Share on other sites

Har savage mark 2 i links, den gamle modellen. Og den er ikke og anbefale, det er det værste avtrekket jeg noen gang har vert borti. Man får nesten ikke gode samlinger påga avtrekket og skjefter er ikke av beste kvalitet og utforming, løpet går innat skjfte.

Er såpas at det nytter nesten ikke og skyte på 100m

 

Men den nye utgaven trur jeg er bedere, har vertfall accut-trigger avtrekk så tror det er beder en det gamle rælet.

Link to comment
Share on other sites

Er vel jeg som i sin tid starta denne tråden, og har nå endt opp med å kjøpe CZ american.

Har som nevnt en Savage 16 i 308. Avtrekket er greit, men ting som ubrukelig orginalstokk, mateproblemer med butte kuler (lapua mega), generelt noe mateproblemer med magasinet, løp som ligger skeivt i pipa, noe sluskete boltgange etc, så er den planlagt å fases ut av skapet. Og da er vitsen med Savage som treningsbørse borte for min del - nemlig det å få samme avtrekket på begge. Har ikke erfaring med andre børser fra savage.

 

Savagekassen havner nok til varmintprosjekt med tida, i alle fall noe hvor presist ladegrep ikke er alfa omega.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har link til test av Savage 93r17 i .17hmr? Har lest testen av CZ Varmint, den var MEGET oppløftende - 3 serier à 5 skudd med samling på gj.snittlig 12mm på 100m ved bruk av Hornady Vmax 17grs. Det vil jeg si er ganske sykt bra.

 

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/ ... 290066.ece

http://www.gunblast.com/Savage-93R17.htm

http://www.reviewcentre.com/reviews6783.html

google is your friend. :D

 

Jeg skal prøve å få titta på savagen før jeg avblåser den.

den er 1000-lappen billigere, og jeg vil være sikker før jeg går opp

på cz varmint, selv om den mer eller mindre er et sikkert valg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...