Jump to content

22LR pistol til avliving av mink i feller


sknutseen

Recommended Posts

Hei!
Har akkurat bestått jegerprøven og sitter nå med noen våpensøknader som skal fylles ut foran meg, og lurer på om det er sannsynlig å få godkjent søknad om jeg søker på 22LR pistol (selv om jeg også har søkt på 22LR rifle) til avliving av mink da jeg har planer om å drive en del med feller på grunn av et minkproblem. 

Edited by sknutseen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et tilsvarende spørsmål. Har nylig bestått jegerprøven jeg også og mener at den ene instruktøren under kurset nevnte at om man kan dokumentere at man driver med levende fangst av rødrev (utplassering av slike feller skal vel godkjennes av kommunen(?), så en godkjenning der skulle være godt nok), så kan man få innvilget søknad på pistol .22LR. Dette ble nevnt da jeg ikke var 100% oppmerksom og glemte dessverre å spørre i etterkant.

Har jeg missforstått/feiloppfattet budskapet, eller stemmer dette? Vi har en del rødrev i området her som jeg gjerne vil gjøre noe med, og om det gjør at jeg får lov til å kjøpe en .22LR pistol til avliving gjør jeg gjerne det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...