Jump to content

Hämmerli sp20 vs rrs


MrControl

Recommended Posts

Har två gammla sp20 som är modifierad med RRS systemet. märker ingen skillnad på .22 pistolen, på .32 så kan jag kanske känna att det gör en liten liten skillnad i upplevd rekyl. Eller så tror jag bara det för att jag vill tro att det gör skillnad :) Den största fördelen med den nya modellen är ett bättre baksikte som är enklare att justera. samt att den har ett något förbättrat grepp.

Den nya modellen tillverkas ju sen ung två år tillbaka av Walter. Hörde några rykten om att det var kvalitetsproblem med de första tyska serierna, men kommer inte ihåg vart jag läste eller hörde det.

Link to comment
Share on other sites

Aldri mere Hammerli på meg. Har en ny RRS skutt ca 2500 skudd 22 LR Nå har sluttstykket brukket. Har purret opp forhandler 2 ganger nå. Får de må høre med Hammerli Tyskland om det går på garantien. Noe som helt klart må være en garanti sak. Hadde nok siklet på Walther jeg bare de blir kvitt sine barnesykdommer.

Link to comment
Share on other sites

Aldri mere Hammerli på meg. Har en ny RRS skutt ca 2500 skudd 22 LR Nå har sluttstykket brukket. Har purret opp forhandler 2 ganger nå. Får de må høre med Hammerli Tyskland om det går på garantien. Noe som helt klart må være en garanti sak. Hadde nok siklet på Walther jeg bare de blir kvitt sine barnesykdommer.

 

Hvordan har du stilt inn rekyldemperen, inne i pistolen :?::D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...