Jump to content

Tanker om langholdsrifle


Hedmarkingen

Recommended Posts

Hei folkens, jeg lurer litt på om jeg skal spare opp til en langholdsrifle.

Nærmeste bane som egner seg for det er på Terningmoen, om man da sleper med seg en gong selv.

Angående rifle her jeg tenkt på foreksempel en pent brukt Howa i kaliber 6,5x55. Da skal det være mulig å få tak i ammunison til vettuge priser.

Er denne brukt og utstyrt med GRS stokk så kan den jo etter det jeg har forstått også kunne brukes til metallsiluett.

Som kikkert har jeg tenkt meg en VIper PST, jeg vil også ha mulighet for demper.

Der med tror jeg at den ikke kan brukes til DFS sine programmer da det jo forlanger maks 4x forstørrelse eller diopter og korn.

Medlemskap i Norsk metallsiluettforbund er på vei, bare posten gjør sitt.

Jeg ser det ligger en og annen Howa som ikke er brukt mye på finn.no til tider.

Det er bare det at ting tar tid når man er "lønnet" av staten, dvs trygdet pga ryggproblematikk.

Så om de kunnskapsrike herrer og fruer på Kammeret har noe konstruktivt å komme med er jeg takknemlig for innspill.

Link to comment
Share on other sites

Tror det meste av det du tenker er rimelig rett på sak.

Der med tror jeg at den ikke kan brukes til DFS sine programmer da det jo forlanger maks 4x forstørrelse eller diopter og korn.

Derimot, er feil. DFS har nå programmer (jegerklassen) både på bane og felt, der en kan bruke "fri kikkert", og rifle med "fri vekt" - skyting er liggende med reim.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...