Jump to content

Vorn riflesekk gaupe/lynx - best pris?


jeger83

Recommended Posts

Har en lynx sekk som jeg kjøpe i villmarksbutikken på Jessheim.

Selgeren i butikken kommenterte at de (Vorn) var veldig strenge på at det ikke var lov å dumpe prisene, da ville de ikke få lov å selge sekkene mer.

 

Så tviler på at du finner noe særlig bedre pris noe steder en nettopp veiledene pris.

Link to comment
Share on other sites

Den er nok ikke den letteste sekken, det kan nok stemme. De sekkene ville jeg dog frarådet enhver å ta med på tur; lette sekker er gjerne ikke de beste med tanke på kvalitet, og det du sparer av gram er ganske enkelt ikke verd det.

 

Hva angår lyd, kjenner jeg meg ikke igjen. Hverken min forrige (en Gaupe), ei heller min nåværende (en Hjort) har hatt nevneverdig med bråk.

 

Bærekomforten er like god som på de virkelig gode tursekkene, og man får rifla (som ofte er det tyngste enkeltelementet i sekken) svært nær ryggen, og motvirker dermed kraft*arm.

 

Verd prisen? La meg si det slik; hadde jeg skullet ha ny sekk, hadde det blitt en Vorn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror det vil være lurt å sjekke med "sofaliv.no" om hvilken årsmodell de selger. Misstenker

at det er den gamle modellen, derav gammel pris. Er vel forsåvidt ikke noe galt med den, men

men kan jo bli skuffet om man mottar en sekk som ikke har det nyeste, lodne stoffet, ny utløser og andre endringer, når man kanskje forventer det.

 

Ellers når det gjelder eventuelle ulyder, så kan det lønne seg å ta seg tid til å

stramme opp og tighte alle mulighetene. Ulyd fra skulderstropper løser du ved å

stramme de øvre stroppene mellom topp av skulderstropp og topp av sekk-delen.

Å ta seg tid til riktig høydejustering av i forhold til rygglengden til brukeren, er vel anvendt tid.

 

Vorn har solide sekker og den lille ekstra vekta gjør nettopp at sekken tåler mye vekt uten at det blir

ubehagelig, slik som lettvektersekker kan gjøre. Dessuten, det er faktisk den eneste sekken på markedet som inneholder noe mekanikk.

Har blitt fortalt at det er solgt veldig mange sekker i Norge i år, så om man ønsker seg en til jul, bør man være kjapp nå. Å handle hos seriøse butikker som driver skikkelig er vel heller ikke å forakte.

Å kjøpe et norsk produkt, som Vorn er, er ihverfall for meg pri 1, siden det også er et topp produkt.

Jeg har nyeste utgaven av Deer og Lynx, men ikke Fox. Lynx er med på alle småturer også, med termos og sitteunderlag.

 

De har mye kult på Facebook og særlig på instagram. Tidligere i høst arrangerte Vorn Equipment

jakt i 3 uker i Hjørundfjorden på Sunnmøre hvor det ble spilt inn film med Pace productions/ pace_ brothers, som slippes om et par uker. Den er det definitivt verdt å få med seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...