Jump to content

Renhold revolver / pistol / hagle / rifle


MrErling

Recommended Posts

Heisan.

Min aller første tråd her på 'Kammeret' :winke1:

 

Jeg virkelig sliter med å få fjernet alt kruttslammet / sotet fra min såkalte 'rustfrie' S&W modell 29 .44 Magnum.

Prøvde ut patroner med 'engangs hylser' ( Blazer ) pga. lavere innkjøpspris, men de sotet uvanlig mye, så det blir ikke brukt mer.

 

- Noen gode tips å få våpenet 'rent og pent' igjen? :trist:

Link to comment
Share on other sites

normal_Puss_R.JPG

Nå fikk du greit svar av Rausheim, men siden du nevner rifle så kan jeg ta noen småtips som her. Rifle bør pusses fra kammerenden for å ikke skade kroningen i munningen. For å unngå all mulig slam er det kjekt å bruke et slikt avkappet plastrør for elektriske ledninger. All smuss spruter inn i røret.

 

normal_Puss_W-3.JPG

Til pussing av Winchester mod.94 bruker jeg en kulepennspiss i munningen for ikke å slite på kroningen, pusseutstyret glir på innsiden av kulepennspissen.

Årsaken er at jeg ikke vil demontere mekanismen for ofte og slite ut skruene i låskassa (gjør det enkelt). Marlin-Rifla (også bøylemekanisme) tar jeg enkelt ut sluttstykket og putter inn røret for å unngå tilgrising i systemet.

normal_Puss_W-1.JPG

normal_Puss_W-2.JPG

En Gardena hageslangestump avpasset blir puttet ned i låskassa med noen filler innvendig for å absorbere skitten (samme funksjon som røret.)

 

Denne ideen med kulepenntuppen kan utmerk godt brukes til revolver også, revolveren må nok pusses fra munningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...