Jump to content

Remington 700 sitter fast i stokken!!


Engan

Recommended Posts

Hei, har en gammel Rem 700 LA jeg kjøpte brukt fra forhandler for en slikk og ingenting for et par år siden. Det er en modell med trestokk, men ikke underbeslag eller magasin. Har prøvd å få den ut av stokken for å se på hele mekanismen, og for å etter hvert sette den i ny stokk, men den vil absolutt ikke ut! Skrur ut de to skruene, og tar av avtrekkerbøylen, men det stopper der.

 

Er det jeg som ikke gjør alt rett, eller er den rett og slett f.eks beddet fast? Har enda en Rem 700 som sitter i en Mcmillan-stokk, som heller ikke vil ut.

 

Hva skal jeg gjøre??

 

Mvh Christopher

Link to comment
Share on other sites

Hvis den sitter i beddingen er trikset med fryseren løsningen. Jeg gjorde denne tabben med en rifle jeg beddet. La den i fryseren men det var ikke nok. Lagde derfor en trekile som passet mellom løp og fortreet. Fryste på nytt, og banket kilen lengre og lengre inn. Tilslutt smalt det, og mekanismen løsnet. Var ca 5x5mm som manglet slippmiddel på kammerdelen...

Link to comment
Share on other sites

Stemmer at der er 3 skruer ja. JA, jeg skrudde ut alle sist jeg prøvde ;) Skrudde opp nå for å forberede nedfrysning, men ble lei av rifla, så jeg prøvde å legge på litt makt for å få den ut, det gikk! Ser at den er skikkelig beddet i framkant ja. Takk for hjelpa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...