Jump to content

Bruker du Laser ??


Flashman

Recommended Posts

Nei lasere er ikkje leiketøy. Sjølv dei små på 5 mW er farlige.. Har du 50 mW og over, så begynner morroa. Du kan sprekke ballonger, tenne på fyrstikker, brenne i papir osv... Og som dei smådjevlene med Gardemoen, blinde piloter på kilometers avstand..

 

Så Lasere er ikkje til å spøke med. Nesten på lik linje med våpen, spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Høres ikke akkurat som den smarteste person pesonen dette, vet faktisk at ulike land har utviklet laservåpen (deriblant Kina) som skal kunner gjøre motstanderenes soldater BLIND, eller stor synsskader.

 

Har selv blitt operert med Laser på ene øye, og det gjorde fakstisk ganske vondt.

 

Ellers har eg slitt med å bitt "tatt" med laser,

og det var ganske dyrt,

av onkel Blå.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Ja laser er livsøyefarlig, ikke nok nok med at dei "få" mw man faktisk ser så er det alt lyset man ikke ser!

Infrarød stråling.. du kan skade synet med bare refleksjon i en hvit veg uten at du legger merke til det der og da. Har du er normal 35mw 532 nm (grønn) laser uten IR filter så kommer det også over 100mw IR stråling. Selv om du ikke ser det er det like farlig. Tenk hvor kraftig 100mw er hvis man har sett en 35mw!

En jævel av dimensjoner kan kjøpe en kraftig IR laser og gå å lyse usynlig og farlig lys på folk og skade dei for livet.

 

 

Jeg har en 35mw laser, men jeg tørr ikke bruke den lengre. Jeg får vondt i øyene etter å ha brukt den, kansje det er placeboeffekt. Har slutta å bruke den, hva er vitsen med å ha en slik laser på rifle? Kjempe gøy å lyse med, men farlig og ingen nytte.

 

laserhk2.jpg

 

 

 

Skal man ha laser på pistolen, gå for rød relativt svak taktisk blinkende lasere som Lasermax

 

http://www.youtube.com/watch?v=DMbXToPwFFw

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...