Jump to content

burris laserscope eller lignende


tailgunner

Recommended Posts

Nå har madammen fått så stor interesse for jakt at hun tar jegerprøven hun og. En godt tilpasset "damehagle" er en selvfølge, men hun trenger oxo en allsidig rifle som bare er hennes :?

Jeg har strandet på 6,5x55 med lyddemper og snuser nå på opptikken. Selv mener jeg at avstandsbedømming er hennes svakhet og har dermed begynt å sjekke ut kikkertsikter med innebygd avstandsmåler. Noen som har noen erfaringer å dele? Noen å annbefale?

Link to comment
Share on other sites

fin pris ja:) Selv ser jeg for meg å bruke rundt 5-7 på selve børsa 3 på lyddemper og 8-10 på opptikk. Hadde håpet på "full pakke" til rundt 20000. Selv er jeg ganske enkel og føler selv jeg skyter godt med en gammel mauser m98. Blir litt treg i beslutningene av det :) Hun har jo nettop fattet hvor gøy jakt er så jeg vil heller ikke ødelegge d med å kjøpe "dårlig" utstyr til henne.

Link to comment
Share on other sites

En på jaktlaget mitt har en sånn, og han har bare lovord å komme med.

 

Vel, nå har jeg til gode å høre negative tilbakemeldinger fra en person som har brukt et tosifret antall tusen på et kikkertsikte også da :lol:

Har aldri blitt brukt et tosifret antall tusen på den kikkerten på den da :P

Link to comment
Share on other sites

Sålenge de holder tett er de greie :wink: Mitt lasserscope var fullt av vann på første regnskuren. Har ikke sendt det tilbake å fått nytt ennå. Skal selge det da. I mellomtiden løste jeg "problemet" med en Zeiss Diararange 2,5-10. I teorien gjør de samme jobb. I praksis også i de fleste tilfeller. At det er mer feil på rimelige sikter er name of the game.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...