Jump to content

Galil: Har noen erfaring?


evert

Recommended Posts

Har littegrann plukkeerfaring med Galil .223 og har hatt en AKM63 i "preliste" tider, til hygge og nytte... AKMen holdt i hvertfall følge med Galilen til en kompis og begge disse våpnene dengte Mini 14 i uhøytidelige presisjonstester på 100 m...

 

Presisjonen fritt etter hukommelsen på ca 6-7 cm/100M (2 MOA+). Kikkertmontasjen på den som jeg tafset på er sidemontert på beste AK maner. Avtrekket er mulig å polere opp og kan bli ganske bra...

 

Negative sider er vel pris på magasiner og tilgjenlighet på deler, hvis noe skulle falle fra hverandre..

 

Morsomme våpen er det ihvertfall... :D

Link to comment
Share on other sites

Galilen er morsom, pålitlig og noe litt for seg selv. Hvis du finner ut du ikke skal ha den selv, gi meg et vink - jeg har litt lyst på en sånn:-)

 

Presisjonsmessig kan du nok slite litt med de lengste holdene, men er du kun med for morro skyld må jo du selv avgjøre hvor stor gledesdreper det er å få bom som er børsas skyld.

 

Flaskeåpnern er der forøvrig fordi soldatene hadde en tendens til å åpne flasker med magasinene, noe de ikke tålte, derfor ble det besluttet å bygge en jekk inn i børsa som var designet for formålet.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...