Jump to content

Jørnkangan. Hvem forhandler disse?


jegern79

Recommended Posts

Er det forresten noen her på forumet som har erfaringer med disse?

Har selv snakket med en bekjent som både har brukt lundhags + div tex sko. Han påstår at Kangan går alt annet en høy gang..

Har selv brukt Lundhags lenge, men spørs om det blir Kangan neste gang :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen her på forumet som har erfaringer med disse?

 

Har brukt dem en sesong på sommeroppsyn og høstjakt. Er etter min mening en helt ok lærsko som nok er et lite hakk bedre enn lundhags tilsvarende modell. Er svært lette og relativt komfortable med bra grep. På en annen side koster de skjorta, behøver en god innersåle og det er et ganske omfattende prosjekt å ta dem av/på siden snøringen er forferdelig tungvindt. Sømmene røyk slik at læret på begge skoene slapp "gummidelen". Da blir de alt annet enn tette. Selgeren forespeilet gratis oppsømming hvis dette skulle skje, noe jeg har ikke somlet meg til å få ordnet. Mye vedlikehold ville nok økt levetiden litt.

Til vinterbruk blir de altfor kalde, men det selges modeller med innersko av filt el.l som sikkert er mer enn varme nok. Til samme prisen kan man nok eventuelt kjøpe to par av noe lett og varmt som er mer anvendelig etter mitt skjønn. :)

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen her på forumet som har erfaringer med disse?

Har selv snakket med en bekjent som både har brukt lundhags + div tex sko. Han påstår at Kangan går alt annet en høy gang..

Har selv brukt Lundhags lenge, men spørs om det blir Kangan neste gang :wink:

 

Ja, jeg har brukt JK et par sesonger, men som hos andre opplevde jeg at sømmene røk. Sendte de inn til rep, men fikk beskjed om at de var for slitt. Antakelig vært for sparsom med smøringa.

 

At sømmene ryker er forsåvidt et gjenvendende problem omtrent uansett hva slags sko en bruker, enkelte påstår at skoene burde vært sydd omvendt, slik at gummien ligger utpå læret. Vet ikke om det har noe mye for seg - slitasje blir det i overgangen der uansett. Skareføre er vel kanskje det verste...

Link to comment
Share on other sites

Har andre paret nå, og de er to sessonger gammel.

Forrige paret fikk jeg sauma på nytt etter to sess. og det var gratis, hadde dem tilbake etter 6 dager.

gikk ett år til med dem, men da var de helt utslitt i sålen også.

 

Jeg har hatt lundhags jakt flere ganger tidligere, men de holder ikke mer enn to år, Jk har jeg minst i tre-fire år.

Hos jørn jenssen får en skikkelig service for penga, og jeg er godt fornøyd med skoa.

Har ikke vert våt på føttene i disse skoa, selv om det høljer hele dagen, men da smører jeg dem minst annen hver dag.

JK har bedre ordning for skolissene enn lundhags, de har ikke sånne hektekroker som går av og river sund ting (scootersete feks.)

At de er trege å ta på og av er tull, når en har teknikken inne er de ikke senere enn andre (lundhags)

 

De er ikke så varme på vinteren, men helt grei å gå med om en ikke sitter på post i 20 minus, da har jeg med fotposer i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode svar!

Ut ifra det jeg leser er de altså mer solide enn lundhags, og da mange hakk forran membransko.

Da står det mellom Kangan og Varg Isogaisa evt Rastegaisa neste gang..

Krymper forresten cellegummidelen like mye på Kangan som på Lundhags? Erfaringer rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode svar!

Ut ifra det jeg leser er de altså mer solide enn lundhags, og da mange hakk forran membransko.

Da står det mellom Kangan og Varg Isogaisa evt Rastegaisa neste gang..

Krymper forresten cellegummidelen like mye på Kangan som på Lundhags? Erfaringer rundt dette?

Nei, den har ikke krympa på mine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...