Jump to content

Hvorfor finnes ikke Beta-C / KCI "Drum magazine" i Norge?


bskomedal

Recommended Posts

Hei,

jeg ser at det ikke finnes trommel magasin til en Glock 17 og en AR-15 på markedet her i Norge selv om jeg vet det er noen som har en eller to liggende å samler støv.

Er det noen som har erfaring med disse magasinene?

Vet de ikke duger noe særlig i dynamisk men jeg vil bare vite hvorfor de ikke kommer til Norge siden det ikke er lover og regler for å bruke dem på Glock pistoler eller AR-15 rifler.

Er det noen som vet hvorfor de våpenimportørene ikke kan ta inn BETA-C eller KCI 100 skudd magasin til konkurransevåpen?

 

Skal bare ha det for å ha det litt gøy på skytebanen men jeg har ikke funnet noen som tar inn trommel magasiner til Norge selv om det ikke er noen restriksjoner eller lover imot dem så har jeg ikke funnet noen som kan ta dem inn.

 

Har ikke hørt med alle i hele Norge så visst det er noen som vet hvor man kan få tak i dem så send gjerne en pm!

 

 

På forhånd takker for alle svar! :-)

Link to comment
Share on other sites

At de ikke er regulert i Norge betyr ikke det samme som at de kan sendes ut av produksjonslandet. ;) Dette er ting man somregel vel om man skyter Dynamisk. ;) og da vet man også at trommel magasiner til AR og 100 skudds shurfire magasiner i høyeste grad er både tilgjengelig og dugenes.

2-alfa har 60skudds trommel på lager. flere har 60 og 100 skudds shurfire. Selv sverger jeg til 60 skudds trommel, og ville ikke vært uten for alt i verden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger heller å tro at det ikke er særlig mye penger å tjene i og selge trommel magasiner som gjør at det ikke er så mange som selger det i Norge. Det er grisedyrt og et veldig snevert marked. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg bruker ikke 4000-5000 kr på et 100 skudds beta mag til min Mini-14. Da kjøper jeg meg heller flere 30 skudds magasiner og masse ammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...