Jump to content

Valp og jobb


andyki87

Recommended Posts

Skal om noen uker hente valp :) skal ha fri fra jobb de første 3 dagene, så blir det et par dager jeg må på jobb. Jobber som snekker så det er ingen problem med å ha valpen med, i bilen i bur. Og jeg får oppsyn med den hele tiden. Er det noen erfaringer rundt dette? Det blir alt for lang tid for valpen og være hjemme, så det er uaktuelt. Er også litt bekymret for dette med seperasjonsangst om jeg skal ha den med meg hele tiden

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Eg er omtrent i samme situasjon som deg nå. Fikk valpen (grå elghund) når den var 10 uker. Hentet den en fredag så fikk 10 dager hjemme. Den uka brukte me hima til sosialisering, burtrening og bilkjøring.

 

Nå er den med meg på jobb og dagen blir som følger:

 

Hiver den ut når eg står opp 05:20. Då får den 10-15 min ute før me kjøre til jobb.

Lufter den når me er komt på jobb fra 0645-0700.

Legger den i bilen 2-2,5 time før eg lufter mellom 9-9,30.

Den ligger på kontoret til kl 11:00 før eg lufter den igjen. Legger den så i bilen til 13:00 .

Fra 13:15 til 15:00 ligger den igjen på kontoret før me kjøre hjem

 

Min valp roer seg sinnsykt fint når den er med jobb. Det har faktisk gått over all forventning. Den er nå 12 uker.

Det er litt forskjell på om du hente en 8 uker eller 10 uker gammel valp. Eg hadde nok ikkje tatt bare en uke om valpen var 8 uker.

Link to comment
Share on other sites

Tror mye av jobben er gjort om du venner den til buret, har den med på jobb så du får luftet den regelmessig(ikke sett bilen i direkte sollys) så den begynnet på å bli husren. Greit å ha et teppe eller noe som hunden lukter og assiosieter med trygge omgivelser i buret sitt. (feks samme teppe madrass som hunden sovet på om natten i huset.

Link to comment
Share on other sites

Det trur eg ikkje de tenke øve.

 

Det blir vel heller du som kjeme til og irritere deg over at du må flytte bur inn og ut av huset.

Kjøpe et billig netting bur og ha hjemme og et kraftigere et som tåler en støyt til og ha i bilen. Skal hunden ligge mye i bil kan det være greit med et bur med litt størrelse på slik at den får snu seg og strekke seg ut.

 

Det flyter over av brukte bur på finn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...