Jump to content

Er 300 win mag brukanes til langholds skyting


spiff75

Recommended Posts

Heisan

har nettopp kjøpt en rifle i 300. win mag. i den mening at det er ett presist og bra kaliber til lange hold ( 200 + )

har jeg driti på draget ? ( valgt feil kaliber )

Lurer også på hvilken kuler og kule vekt som egner seg.

 

Rifla er en Howa 1500 med axiom stokk 61 cm løp og A-Tex TIMM6

 

hmm det ble mye jeg lurte på )

Link to comment
Share on other sites

.300 win mag var/er vel et av de mest brukte kalibrene til 1000 yards-skyting i USA, så det må vel kunne kalles "brukanes" til langhold :wink:

Det finnes patroner som både er enda mer presise, og har mer "punch" ute på lange avstander, men en god rifle i .300 win mag, bør være brukanes til de fleste oppgaver på lange hold.

 

Men husk at kaliberet alene ikke er mye verdt, om riggen ellers ikke holder mål. Det er summen av kaliber, stokk, låskasse, løp, optikk , god ammunisjon, og det viktigste, skytteren selv, som avgjør om resultatet av langholdsskyting blir bra.

Link to comment
Share on other sites

takk, takk, skrev spørsmålene litt humoristisk )

har skutt en del da jeg var i forsvaret ( med mange typer våpen ) så helt "grønn" er jeg ikke.

Er spent på om Howa'en leverer, ikke den dyreste av riflene men da budsjettet ikke tilot TRG så måtte jeg legge lista litt lavere.

 

Takk for mange gode svar )

Link to comment
Share on other sites

takk, takk, skrev spørsmålene litt humoristisk )

har skutt en del da jeg var i forsvaret ( med mange typer våpen ) så helt "grønn" er jeg ikke.

Er spent på om Howa'en leverer, ikke den dyreste av riflene men da budsjettet ikke tilot TRG så måtte jeg legge lista litt lavere.

 

Takk for mange gode svar )

 

Howa'en leverer, det tør jeg nesten garantere. Har ei selv i 308win og den leverer til de grader i forhold til forventningene! Fantastisk presisjon stort sett uansett hva man mater den med

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...