Jump to content

Arv av våpen utenom jaktgarderoben


Cay

Recommended Posts

Bare for å få det endelig oppklart, erverv utenom de 6 jeg kan ha i jaktgarderoben betyr at våpenet ikke kan brukes i det hele tatt?

Hvis det stemmer, så er det bare for å slippe å "ødelegge" (plombere) at denne muligheten finnes?

Dette betyr også at eventuell ammunisjon skal innleveres/destrueres med mindre jeg har våpen i samme kaliber i jaktgarderoben?

Link to comment
Share on other sites

Det varierer en del fra kontor til kontor. Noen gidder ikke legge restriksjoner på folk som uansett har våpen og andre er så restriktive som mulig. Er det snakk om hagler er dette med ammunisjon lite aktuelt hvis du er gammel nok til å kunne ha kjøpt hagle uregistrert. (Du får kjøpt alle kal på jegeravgift/våpenkort på hva som helst).

Link to comment
Share on other sites

Du erverver de som affeksjon dersom du har full garderobe eller ikke har retten til å erverve våpen. Det står da på våpenkortet at våpenet er ervervet som affeksjon og kan ikke brukes. Verdien i dette er at et affeksjons ervervet våpen kan gjøres om til et våpen som kan brukes når som helst dersom man har godkjent våpensøknad.

 

Edit: Regner med at ditt spørsmål gjelder arv. Det er det svaret mitt er basert på.

Link to comment
Share on other sites

Verdien i dette er at et affeksjons ervervet våpen kan gjøres om til et våpen som kan brukes når som helst dersom man har godkjent våpensøknad.

 

Det hadde jeg ikke tenkt på, takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...