Jump to content

Riflepakke kaliber 223


kimoleronning

Recommended Posts

Ruger American kan vel være et alternativ. Ellers er det jo "standarden", Tikka T3.

 

Vet at Interarms hadde pakkeløsning på 11 990,- for en T3 Lite Stainless med Leupold VXI 3-9x40 i fjor, men den butikken er lagt ned. Kan jo være en idê å høre med andre butikker. Bør være fullt mulig å få satt sammen en pakke andre steder og.

 

Ellers kan du høre med Våpensøilen. De har Ruger American og kan sikkert levere denne i stainless og kan også sikkert sette sammen en pakke til en høvelig pris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gjort et poeng ut av å finne ei kortkasse-rifle tilpasset 223 (som Ruger American, S&L Legacy - Sauer 100 kommer vel også, m.fl) i stedet for å kjøpe ei standardkasse med 223-pipe (som f.eks T3)

 

I mine øyne er ei full-lengde kasse med 223 som en Range Rover med plenklippermotor.

 

Men for all del, vi er forskjellige :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var på jakt etter en lettvekter 223 å ha med i riflesekken så kikket jeg en del på Ruger American. Den har 1:8 snurr i pipen som gir mulighet for å lade med 80 grains kuler, og den finnes i en kort snadden versjon som heter "Compact". Finnes også en frekk en som heter "Ranch".

Men så dukket det opp en stakkerslig liten S&L Legacy som trengte et nytt hjem. Jeg takket med stor glede ja til å bli fosterfar for denne og Ruger'en ble det aldri noe av.

Med tanke på trådstarter sitt budsjett så tror jeg Ruger'en kan være et riktig valg :)

Personlig så har jeg bare positive erfaringer med riflene i fra Ruger og service som Våpen Søilen yder.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en fin Sako Vixen og få en børsemaker til å sette inn et passende løp i 223. Pluss på med bedding, demper, osv. Bedre enn dette er vanskelig å få til innenfor budsjettet du nevner.

 

Har du flaks får du tak i en brukt Sako 75 eller 85 i 223.

Link to comment
Share on other sites

En Sako Vixen med nytt løp, gjenger for demper, demper og kikkert + + + sprenger nok trådstarter sitt budsjett. Vixen er heller ikke noen ideell rifle til kaliberet .223 da magasinet blir for kort. Legger man først ut penger på å bytte løp så bør man ha med muligheten for å skyte 75 og 80 grains kuler, da kommer magasinet på vixen til kort.

Howa har jo kommet med en kjekk sak i .223 med liten kasse, skulle visst nok ikke bli så all for dyr. Sikkert verdt å sjekk opp litt rundt denne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...