Jump to content

Yildiz P56


Svae

Recommended Posts

Har brukt en P56 i over 2 år nå. Skutt over 2000 lerdueskudd og har kun fått et par feilladninger. Med jaktskudd har jeg aldri opplevd noen problemer. Eneste som er litt rart er måten chokene er festet på. Dem skrus utpå løpet og forlenger det. Hagla har også svømt rundt i en kano i 2 måneder i canada i sommer uten alt for mye puss, den tåler relativt mye foktighet før det blir rust.

Ambefales på det sterkeste som et skikkelig bruksjern.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg hadde en Rem 870 pumpe, og den kom med en "Turkey Super Full"-choke. Den stakk ca 2,5 cm utenfor løpet. Regner med det er noe sånt det er snakk om. Samme med en choke med rifler som jeg hadde.

 

I og for seg en smart ting; hvis man er uheldig og snubler og stuker løpet på hagla i stein, så er det bare choken som får juling, og man kan bare bytte choke og så er alt fint igjen.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Løpslengden ligger i navnet 56Cm på det korteste, men har du i full choke så blir den yttligere 10cm omtrent.

 

Den der må du forklare litt nærmere. Blir løpene lengre jo trangere choke du har?

 

Chokene skrus ikke inn i løpet som på vanlige hagler, dem skrus utenpå og dermed forlenger løpet utover dem orginale 56cm. full choke gir dermed ca 10 cm lenger løpslengde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...