Jump to content

Chapuis Centaure karabin cal. 9,3 x 62


Stayer

Recommended Posts

Jeg googlet litt og fant en brukt til 1500 euro ca 14000 med kikkert :

 

http://www.domainedechasse.fr/petites-a ... re,468.php

 

Og et par andre uten kikkert på ca 10-12,000 kr i Frankrike og jeg ser en del sammenligner de med Steyr. De er pene å se på ja. Men jeg er ikke sikker på om jeg ville betalt mye over 10.000 da kan man få en Sako eller Steyer uten at jeg skal påstå de er bedre. Har du fått noen pris antydning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede overtatt rifla, det er nesten det vakreste på jord, og må nok si at det du sier stemmer sånn nogenlunde med prisnivået i Frankrike. Rundt 1500 - 2.000 Euro. Prisen her i Norge håper jeg er betydelig høyere. For å si det sånn.

 

Såvidt meg bekjent så er det ingen Chapuis Centaur til salgs i Norge for øyeblikket. Det nærmeste jeg har funnet er en ny dobbeltrifle (som er en helt annen sak enn bolt action) hos Børselars for 67.000 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper det er vanskelig å prissette en slik på det norske markedet. Den er vel rett og slett verdt det kjøper er villig til å gi. Det er nok svært få av disse i Norge, og i tillegg så tipper jeg det er få som i det hele tatt kjenner til våpenet. Så jeg tipper på at både tilbudet og etterspørsel er liten, og da blir det vanskelig å prissette.

 

Jeg har klådd på ei slik en gang. Den hadde i hvert fall fantastisk balanse og pekte som en drøm. Jeg tror aldri jeg har hatt ei børse i skuldra som har føltes mer "riktig".

Link to comment
Share on other sites

Hei Rafael,

 

Takk for positivt innspill.

 

Jeg kjøpte denne uten kikkert, men festene sitter heldigvis igjen. Kunne godt tenkt meg å få på en kikkert og få prøveskutt vidunderet ved anledning. Jeg er mer samler enn skytter, men denne skal få prøvd seg på bane i hvert fall. Ganske stiv pris på ammo`en her, men det får man leve med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...