Jump to content

Sauer 200 STR


416REM

Recommended Posts

Jeg har en fra 1992, og min sønn har fra 2004 og 2006. Den største synlige forskjellen er at pistolgrepet er blitt betydelig slankere på de nye modellene (kanskje litt for slanke etter min smak). Forsiktene kan være forskjellig, hvor de nye er litt lettere å montere i lodd (rett i forhold til siktefoten). Hvis ikke irisblender, så vil gammel modell ha dreibar hullskive mens den nye har utskiftbare tuber.

 

Før du evt kjøper en fra '93 så sjekk med børsemaker at løpsinnfestet i låskasse er i orden. På en del geværer har det blitt trukket til med for stort moment med det resultat at hele innfestet er blitt strukket. Du kan til en viss grad sjekke selv dette ved å kontrollere at fremre feste for skjefteskrue er bevegelig.

Link to comment
Share on other sites

Neida, sønnen min har ikke juniorskjefter. Juniorskjefter er spesielt merket med "junior", og har mye kortere avstand fra grep til avtrekker. Har sjekket med salgsavdelingen på skytterkontoret; de kjenner til at at pistolgrepene har blitt slankere.

Link to comment
Share on other sites

tror det bare var 1. parti som kom med lakkerte stokker, muligens også 2. utsending, kjøpte 2 sauere med kort leveringstid imellom, den første leveringsnummer ca 500 har lakket stokk, den jeg fikk ca ett år etter har oljet stokk.

lakket stokk er det bare på sauere fra 1 året den ble solgt. den med oljet stokk er fra 1991.

Lakket stokk mangler også noen forsterkninger som ble lagt inn bla i pistolgrepet da flere av disse knakk.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...