Jump to content

Jaktkort Rolla/Ibestad


Guovza

Recommended Posts

Kjøp kort i Hamnvik på butikken Eldorado. Skulle det være noen problemer med å kjøpe innenfor normal arbeidstid så kan jeg være behjelpelig med å sette deg i kontakt med grunneiere for å kjøpe direkte.

 

Skulle det være noe annet du lurer på så er det bare å spørre. Jeg er oppvokst på Rolla og er der jevnlig for å jakte og fiske.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Hei , har tenkt meg en tur til Rolla for å jakte hare med hund.

Området innenfor Hamnvik ser bra ut.?

Prøver på finne terreng uten for mye sauegjerder/piggtråd...(er redd for at bikkja skal ødelegge seg.)

Er harebestanden ok. Har du noe tips til terreng..

Glad for hjelp...

V David

Link to comment
Share on other sites

Harebestanden er alltid ok. Nå har ikke jeg så mye erfaring med harejakt med hund men jeg ser for meg at det ville blitt litt vel mange biløpere om det var mer hare. 

 

Du kan kjøre et greit stykke oppover i terrenget fra området med idrettshallen nord for Hamnvik eller Breivoll og Skog om du vil jakte i det området. Ikke sjeldent man ser leiebiler som er presset så langt opp som mulig og en røslig kar på stolsekk rett i nærheten. 

Piggtråd ser jeg av og til nede med bygda men ikke lengre opp. Det er i grunn veldig mange fine plasser å slippe.

Vet ikke om jeg kan anbefale noen. Du finner hare overalt. 

Kjøp kort for skog og breivoll. Se på kartet du får med og slå deg løs. 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, harejakt said:

Har du noe tips til terreng..

 

Anbefaler at du kjøper kort på Sørrollnes på Rolla. Der er det vei opp til tregrensen, og du slipper å tenke på piggtrådgjerdene nede ved innmarka. Jaktkort inkludert avgift til bom (privat vei med bom) kroner 300,- for døgnkort.

Har kontaktinfo til kortselger, men det kan vi ta på PM.

Var ikke langt unna Rolla tidligere i høst under elgjakta, og ville ta et avbrekk fra elgjakt med en harejaktdag med dreveren min siden han stort sett må kjede seg i bilen mens jeg jakter elg med gråhunden min 😄

Skal si han fikk kjørt seg, hare overalt, og hare fikk jeg skutt for han.

Hadde lett kunne tatt flere, men var fornøyd med den ene. 

20220929_115105.jpg.9deb82bc607ef3f72c7c85e0ed44a7c4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...