Jump to content

Skyte piggbukk i staden for vaksen bukk.


Trolldal

Recommended Posts

For få år sidan var det ein diskusjon her på Kammeret korvidt ein kunne skyta piggbukk i staden for vaksen bukk. Det var vel ingen som kom med konkrete henvisningar til lovverk som sa ja eller nei, det var mest synsing. Tidlegare var det slik, men nå er det mange som påstår at ein ikkje lengre kan gjera det. Før eg går til styrande myndigheter kunne det vore interessant å høyra om det er nokon her som veit meir enn meg om dette? Personleg så meina eg at det burde vore ein sjølvsagt sak å gjera, heilt i tråd med tankane om å spara dei vaksne dyra...

Link to comment
Share on other sites

Du vil nok ikke finne noe konkret om det verken i lovverk eller forskrift. Det er noe som bestemmes på forvaltningsnivå - det vil si enten på kommuneplan eller hos storvaldet. Nå skal jo kommunen godkjenne storvaldenes forvaltningsplaner så til syvende og sist er det altså kommunen som bestemmer det. Storvaldets forvalningsplan kan for eksempel si at piggbukk kan skytes i plass for voksen bukk og at kalv kan skytes i plassen for voksent dyr og så blir dette godkjent av kommunen.

Link to comment
Share on other sites

Viss dette dreiar seg om eit hjortevald med direkte tildelte løyver frå kommunen, ( ingen bestandsplan ) så er det denne som gjeld:

 

§ 21.Målrettet avskyting

Som alternativ til bestemmelsene i § 19 og § 20 kan kommunen eller villreinnemnda pålegge målrettet avskyting ved å fordele fellingskvoten på et bestemt antall definerte kjønns- og aldersgrupper. Fellingstillatelsen skal da være utfylt etter følgende alternativer:

For elg:

Kalv (½ år), voksne hunndyr (1 ½ år og eldre), voksne hanndyr (1 ½ år og eldre).

For hjort:

Kalv (½ år), voksne hunndyr (1 ½ år og eldre), spissbukk, og voksne hanndyr (2 ½ år og eldre).

For villrein:

Kalv (½ år), simle (1 ½ år og eldre), simle/ungdyr (simle 1 ½ år og eldre eller bukk 1 ½ år), valgfritt dyr.

For alle artene kan kalv felles i stedet for voksne dyr av begge kjønn. Kommunene kan ikke pålegge målrettet avskyting av rådyr ved å fordele fellingskvoten på definerte kjønns- og aldersgrupper.

 

- Då kan du ikkje fella spissbukk i staden for vaksen bukk..

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder bestandsplaner utarbeidet av storvaldene og den kommunale tildelingen av fellingsløyver så les samme forskriftens §19 andre ledd - andre setning:

 

"Når godkjent bestandsplan foreligger, skal kommunen gi en samlet fellingstillatelse for hele planperioden som valgfrie dyr."

 

Forskrift om forvaltning av hjortevilt:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-02-10-134" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hmm. I planen som gjelder for vårt område står det at det kan skytes spissbukk eller kalv i stedet for eldre bukk, og det kan skytes ungkolle eller kalv i stedet for eldre kolle. Dette har også vært normal praksis i alle valdene jeg har jaktet på. Men nå er det sjeldent aktuelt i praksis å skyte spissbukk i stedet for eldre bukk hos oss...

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...