Jump to content

5 og 6 tommers løp på samme pistol. Fortsatt 'en pistol?


HenrikMagnum

Recommended Posts

Det er ikke helt klart om hvorfor du ber om dette eller om du egentlig selv vet hvorfor du ber om det.

Skal du bytte mellom Felt og Dynamisk og bruke samme jernet ?

 

IPSC er vel utelukkende 5", men på felt så er vel stort sett 6" siktelinje å foretrekke, men når

det er sagt så gjor dem som har 5" jobben like godt vist dem bare har nok trening bak seg.

 

På pardini så får du kjøpt 'slide extension' som du kan sette på. Hele vitsen med det er å få kornet

1" lenger frem (altså en forlengelse av siktelinja til 6") http://www.pardini.it/weapon/accessori_ ... ence_2.asp

 

Jeg kjenner ikke pardini løsningen i detaljer, men dem kaller det 'slide extension', og da regner jeg med at

denne monteres i forkant av sleiden og løpet forblir uendret, men det er jeg som sagt usikker på.

 

Vist derimot denne extension må ha et forlenget løp å sette den på, så må du ha et 6" løp som stikker 1" fremom

sleiden som du klamper denne blokka på. Det er en vanlig måte å bygge om 5" jern til 6" siktelinje, der man da beholder den

originale sleiden som er rask og lett men får 1" ekstra siktelinje.

 

Du kan få hva som helst bare man betaler for det. Det enkleste er å kjøpe jern til det bruksområde man har behov for,

klart rett ut av boksen uten for mye skruing og fikling. Det blir ikke helt bra å bruke samme buksa til hverdag og bryllup

om du skjønner.

Link to comment
Share on other sites

Tanken var denne: Jeg skal kjøpe en pistol som i første omgang skal brukes i militært.

Jeg har mest lyst på en 5" rett og slett fordi jeg synes disse er finere og litt lettere.

Men så tenkte jeg på dette med ombygning i tilfelle jeg angrer og senere ønsker

en 6". Så vidt jeg vet er det vanskelig å få registrert flere våpen i samme kaliber

hvis man bare deltar på mindre stevner i klubb osv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...