Jump to content

Kulebane på ttsx 30-06


coverty1dk

Recommended Posts

Hei.

Er det noen der ute som veit om hvordan kulebanen til en ttsx kule er i forhold til f.eks oryx?

150grains kuler. Kaliber 30-06. Gjerne ladedata til folk som har ladet disse kulene også.

 

Har selv brukt oryx 180 grains, men har nå ladet ett parti med ttsx 150grains for å prøve noe nytt.

 

Ris ros om kulene er også greit å få med ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen målte tall å komme med, men jeg skal garantere deg at 150 grains TTSX har en betraktelig flatere kulebane enn Oryx.

 

En 180 grains Oryx har en bc på 0.354 og en 150 grains TTSX har en bc på 0.42.

Så allerede der har 150 grains TTSX kula et brukbart forsprang på 180 grains Oryx.

I tillegg får du en del mer fart på 150 grains TTSX enn med 180 grains Oryx, og totalresultatet er en betraktelig flatere kulebane.

 

Hvor mye du evt. har bruk for den forskjellen, avhenger av hva du jakter på og hva slags hold du skyter på :)

Link to comment
Share on other sites

Min far har brukt denne nå De siste år, 60gr n160. Ikke kruttet som gir maks hastighet, men god presisjon. reell hastighet er 884m/s med Bø 0,42. Verifisert.

 

Har ikke ballistisk kalkulator her på jobb pc, men på reinsjakta i år memorerte han tallene 15 - 250 og 30-300. 15cm kulefall til 250m og 30 på 300. Innskot på 170. Søk litt om erfaringer her på kammeret så finner du mye. God kule.

 

Kulebanen blir betraktelig flatere enn oryx.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...